Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

REMA 1000 har vild vækst og åbner masser af nye butikker

Foto: detailfolk.dk



Tuesday den 6 January 2015 kl. 12:50 af: Steffen Moses

Den fremadstormende detailkæde REMA 1000 lander en vækst på knap 10 procent i 2014 og varsler mange nye butikker i år.

Discountkæden REMA 1000 har haft et kanonår i 2014, det kan også ses på omsætningstallene. Omsætningen for 2014 lyder på 10,4 milliarder kroner, hvilket er en vækst på 9,5 procent i forhold til 2013.

Ifølge REMA 1000 lå markedsudviklingen i Danmark for den samlede dagligvaresektor til sammenligning på 0,5 procent hele sidste år.

- Der er naturligvis mange forhold, der skal tages i betragtning, når man sådan skal konkludere på et helt år med tæt på 10 procents vækst. Ét område skiller sig dog ud som noget særligt, og det er medarbejderånden. Købmændene og deres mere end 7000 kolleger knokler ikke alene ude i butikkerne. De udvikler også hinanden og derved REMA 1000. Jeg er virkelig imponeret over, hvad franchisesystemet fører med sig af ejerskab og engagement i kundens tjeneste. Ikke kun for købmanden, men for alle medarbejderne, der lader sig inspirere af den positive stemning i butikkerne, siger administrerende direktør i REMA 1000, Henrik Burkal, i en pressemeddelelse.

REMA 1000 vil fortsætte på bølgen i år, hvor kæden varsler op mod dobbelt så mange nye butikker i forhold til sidste år. I alt blev det til 11 butiksåbninger i 2014, så kæden i dag har 259 butikker. Og REMA 1000 har en målsætning om at åbne 15-20 nye butikker i Danmark i år.

Prisbelønnet år

REMA 1000 løb i løbet af 2014 med en række anderkendelser og priser. Kæden scorede i 2014 højst i en national YouGov-måling om ”danskernes foretrukne dagligvarebutik” foran både discountbutikker og de store supermarkedskæder.

Herudover vandt REMA 1000 titlen for ”bedste kundeservice” i Søndagsavisens undersøgelse af alle spillere i dagligvarebranchen over hele efteråret. Endeligt satte også de danske leverandører kæden øverst op listen, da der skulle peges på, hvilken kæde i landet der er mest innovativ.

- Jeg har før sagt, at ligesom Irma er i en liga for sig selv inden for supermarkederne, vil vi være det inden for discount. Det har været et mål, som vi alle har kunnet forstå og arbejde efter. I år fejrede vi vores 20 års jubilæum blandt andet med en fest for alle medarbejdere, og de mange priser og målinger giver os ekstra energi til at forsætte med fuld kraft fremad ind i 2015, siger Henrik Burkdal.

LÆS OGSÅ: Prognose: Her er dagligvarebranchens vindere og tabere



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD