REMA 1000 har vild vækst og åbner masser af nye butikker
Den fremadstormende detailkæde REMA 1000 lander en vækst på knap 10 procent i 2014 og varsler mange nye butikker i år.
Discountkæden REMA 1000 har haft et kanonår i 2014, det kan også ses på omsætningstallene. Omsætningen for 2014 lyder på 10,4 milliarder kroner, hvilket er en vækst på 9,5 procent i forhold til 2013.
Ifølge REMA 1000 lå markedsudviklingen i Danmark for den samlede dagligvaresektor til sammenligning på 0,5 procent hele sidste år.
- Der er naturligvis mange forhold, der skal tages i betragtning, når man sådan skal konkludere på et helt år med tæt på 10 procents vækst. Ét område skiller sig dog ud som noget særligt, og det er medarbejderånden. Købmændene og deres mere end 7000 kolleger knokler ikke alene ude i butikkerne. De udvikler også hinanden og derved REMA 1000. Jeg er virkelig imponeret over, hvad franchisesystemet fører med sig af ejerskab og engagement i kundens tjeneste. Ikke kun for købmanden, men for alle medarbejderne, der lader sig inspirere af den positive stemning i butikkerne, siger administrerende direktør i REMA 1000, Henrik Burkal, i en pressemeddelelse.
REMA 1000 vil fortsætte på bølgen i år, hvor kæden varsler op mod dobbelt så mange nye butikker i forhold til sidste år. I alt blev det til 11 butiksåbninger i 2014, så kæden i dag har 259 butikker. Og REMA 1000 har en målsætning om at åbne 15-20 nye butikker i Danmark i år.
Prisbelønnet år
REMA 1000 løb i løbet af 2014 med en række anderkendelser og priser. Kæden scorede i 2014 højst i en national YouGov-måling om ”danskernes foretrukne dagligvarebutik” foran både discountbutikker og de store supermarkedskæder.
Herudover vandt REMA 1000 titlen for ”bedste kundeservice” i Søndagsavisens undersøgelse af alle spillere i dagligvarebranchen over hele efteråret. Endeligt satte også de danske leverandører kæden øverst op listen, da der skulle peges på, hvilken kæde i landet der er mest innovativ.
- Jeg har før sagt, at ligesom Irma er i en liga for sig selv inden for supermarkederne, vil vi være det inden for discount. Det har været et mål, som vi alle har kunnet forstå og arbejde efter. I år fejrede vi vores 20 års jubilæum blandt andet med en fest for alle medarbejdere, og de mange priser og målinger giver os ekstra energi til at forsætte med fuld kraft fremad ind i 2015, siger Henrik Burkdal.
LÆS OGSÅ: Prognose: Her er dagligvarebranchens vindere og tabere
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter