Prisen betyder mindre og mindre på nettet
Det er ikke lave priser, som er det mest tiltrækkende ved nethandlen. I stedet lægger forbrugerne vægt på noget helt andet.
Selvom det bestemt er muligt at gøre en god handel på nettet, så er prisen langtfra den største kundemagnet for landets netbutikker.
Det viser en undersøgelse fra Dansk Erhverv.
En ud af fem forbrugere - 21 procent - angiver priserne som den primære årsag til, at de handler på nettet. Tilbage i 2014 lå andelen på godt 30 procent.
Flere forbrugere peger i dag på stort udvalg (33 procent) og bekvemmelighed (38 procent) som afgørende fordele.
- Bekvemmelighed – eller convenience – fylder generelt rigtig meget for danskerne, og det har fået ekstra betydning under coronakrisen, hvor mange har søgt mod nettet og oplevet, hvor nemt og bekvemt det er, siger Louise Byg Kongsholm, adm. direktør i Pej gruppen, på Dansk Erhvervs hjemmeside.
Samtidig går mange forbrugerne op i at komme nemt omkring verdens pligter.
- Det er vi villige til at betale for, fordi økonomien hos de fleste er ganske god. Og samtidig har vi også en forventning om, at butikkerne konkurrerer så hårdt på prisen, at den er så lav som mulig, siger Louise Byg Kongsholm.
LÆS OGSÅ: Måling: Danskere er blevet mere begejstrede for nethandel
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter