Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Prisen betyder mindre og mindre på nettet

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 16 March 2022 kl. 06:00 af: Redaktionen

Det er ikke lave priser, som er det mest tiltrækkende ved nethandlen. I stedet lægger forbrugerne vægt på noget helt andet.

Selvom det bestemt er muligt at gøre en god handel på nettet, så er prisen langtfra den største kundemagnet for landets netbutikker.

Det viser en undersøgelse fra Dansk Erhverv.

En ud af fem forbrugere - 21 procent - angiver priserne som den primære årsag til, at de handler på nettet. Tilbage i 2014 lå andelen på godt 30 procent.

Flere forbrugere peger i dag på stort udvalg (33 procent) og bekvemmelighed (38 procent) som afgørende fordele.

- Bekvemmelighed – eller convenience – fylder generelt rigtig meget for danskerne, og det har fået ekstra betydning under coronakrisen, hvor mange har søgt mod nettet og oplevet, hvor nemt og bekvemt det er, siger Louise Byg Kongsholm, adm. direktør i Pej gruppen, på Dansk Erhvervs hjemmeside.

Samtidig går mange forbrugerne op i at komme nemt omkring verdens pligter.

- Det er vi villige til at betale for, fordi økonomien hos de fleste er ganske god. Og samtidig har vi også en forventning om, at butikkerne konkurrerer så hårdt på prisen, at den er så lav som mulig, siger Louise Byg Kongsholm.

LÆS OGSÅ: Måling: Danskere er blevet mere begejstrede for nethandel



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD