Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Presset discountkæde ansætter ny vicedirektør

Foto: Aldi



Wednesday den 6 June 2018 kl. 10:30 af: Kristian Holgersen

 

Han har erfaring fra Dansk Supermarked og Pandora. Nu skal han bruge sin ekspertise til at give Aldis butikker en overhaling.

Pengene ruller ikke bare ned i skødet på de danske dagligvarekæder.

Så for at stå bedre i den hårde kamp om kunderne ansætter Aldi en ny vicedirektør. Med ansvar for ejendomsudviklingen bliver han en af de drivende kræfter i moderniseringen af kædens butikker.

Der er tale om 41-årige Casper Marck Svendsen, skriver Aldi Danmark i en pressemeddelelse. Han er et kendt navn i branchen med mere end 19 års erfaring fra Dansk Supermarked (nu Salling Group) og Pandora. 

- Jeg glæder mig helt vildt, til at komme i gang. Jeg mener, Aldi har et kæmpe stort potentiale, og med den internationale opbakning er mulighederne kæmpestore, siger Casper Marck Svendsen, der havde første arbejdsdag i fredags.

En kæmpe opgave

Aldi forsøger at komme ovenpå igen efter næsten ti år med underskud på det danske marked. Alene i 2017 tabte discountkæden 326 millioner kroner.

Det skal en opdatering af butikkerne være med til at afhjælpe.

- Den kæmpe store opgave, der ligger foran os med at opdatere vores butiksnet, kræver at vi arbejder sammen på tværs af hele landet.Det bliver Caspers opgave, at samle trådene, så vi kan få skabt grundlaget for en positiv udvikling for Aldi Danmark, siger administrerende direktør Finn Tang.

Mere ost og mælk

For godt otte måneder siden blev Finn Tang, som tidligere har gjort konkurrenten Lidl til en indbringende forretning, ny topchef hos Aldi Danmark.

Siden har han stået for flere ændringer i konceptet. Blandt andet skal butikkerne skrue ned for non food-produkterne og satse mere på varer, som skaber et større flow af kunder.

- Vi skal være stærkere på pålæg, ost og mælk, hvor vi har en markant lavere markedsandel, end vi burde have. Så får man kunden oftere ind i butikken, og det er en forudsætning for at drive omsætningen i vejret, sagde han tidligere på året til Børsen.

LÆS OGSÅ: Presset discountkæde indfører tilbud



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD