Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Pressechef afviser “grim historie” om Bilka

Foto: Dansk Supermarked Group



Monday den 11 February 2019 kl. 12:57 - Kilde: BT

Slagtilbud på legetøj, som bliver kaldt i strid med loven, var ikke et attentatforsøg på Top-Toy, lyder det fra pressechef i Bilka.

Da Bilka for godt et år siden lancerede en række slagtilbud på legetøj, var målet ikke at fremtvinge en konkurs hos Top-Toy og dernæst opkøbe resterne. Sådan lyder det fra varehuskæden i BT

I en klumme leger erhvervsredaktøren for Avisen Danmark med tanken om, at Bilka har været med til at presse Top-Toy med sine tilbudskampagner på legetøj, som Forbrugerombudsmanden siden har kaldt ulovlige.

- Det var en tre måneders periode, siger Mads Hvitved Grand til BT. Han er pressechef i Bilka.

- Og at skrive det ind i Top-Toys genvordigheder og finansielle situation er at tilskrive Bilka for stor en andel af og indflydelse på legetøjssalget, fortsætter han og kalder det for en “grim historie.”

Intet belæg

Erhvervsredaktør Jens Bertelsen understreger, at der er tale om ren spekulation fra hans side.

- Vi har ikke belæg for at sige, at forløbet skyldes en kynisk køreplan fra Salling Groups side, men historien viser i hvert fald, at erhvervslivet ikke er for sarte typer, skriver han i sin klumme.

Han opfordrer Salling Group til at opføre sig ordentligt, og noterer sig i den forbindelse, at der er blevet skruet op for eksempelvis det sociale ansvar.

- Fairness over for konkurrenter kan så blive det næste tema, Per Bank skal tage op, skriver Jens Bertelsen og fortsætter:

- Bilka var således hurtigt ude og acceptere Forbrugerombudsmandens afgørelse, da den blev offentliggjort i onsdags.

Meldt til politiet

I sidste uge gav de omtalte slagtilbud på legetøj Bilka en politianmeldelse på halsen for overtrædelse af markedsføringsloven forbud mod vildledning.

- Bilka havde løbende markedsført legetøjet med nedslag i prisen, og den markedsførte cykel havde ikke kostet den oplyste normalpris de sidste fire måneder op til tilbuddet, siger Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, i en pressemeddelelse.

- Så kan der efter min overbevisning ikke være tale om en normalpris. Det var vildledende, og derfor har jeg anmeldt Salling Group, der driver Bilka, til politiet, fortsætter hun.

I en meddelelse accepterer Bilka afgørelsen, men understreger samtidig, at man ikke har haft andre interesser, end at markedsføre sine tilbud korrekt.

LÆS OGSÅ: Salling Group vil åbne Fætter BR butikker og webshop

Læs hele artiklen på BT


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD