Power går ind i Sverige: Får kæmpe betydning for danske kunder
Med overtagelsen af en lang række butikker går Power nu ind på det svenske marked.
Power-koncernen overtager 29 butikker i Sverige fra tyske MediaMarkt, som sidste år havde en omsætning på 5,3 milliarder svenske kroner.
Dermed kommer Power til at have 269 fysiske butikker i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
Selve Power-koncernen er på norske hænder, men konceptet bag varehuskæden Power er en dansk idé og udspringer af den gamle Expert-forretning.
- Det her er simpelthen den manglende brik, som falder på plads i puslespillet. Sverige er jo et gigantisk marked, og selvfølgelig skal Power også være til stede også her, siger Jesper Boysen, adm direktør i Power Danmark.
Ifølge ham kommer opkøbet til at få betydning for danske kunder.
- Jeg er sikker på, at overtagelsen får kæmpe værdi også for vores kunder her i Danmark, fordi den øgede konkurrence kommer til at smitte af i sortiment og tilbud – også på det danske marked, siger Jesper Boysen.
- Og de svenske forbrugere vil klart opleve det samme, som danskerne har set de seneste år: Når Power rykker ind i et nyt marked, falder priserne. Sådan har det været i hver eneste by, hvor vi har bygget butik her i Danmark – og sådan bliver det også i Sverige, siger han.
MediaMarkts butikker i Sverige skifter i løbet af 2023 indpakning og bliver en del af Power International AS. Det tyske moderselskab, MediaMarktSaturn, får en ejerandel på 20 procent i Power Sverige.
LÆS OGSÅ: Topchef ser varehus som en manifestation af Powers ambitionsniveau
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Relaterede nyheder
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter