Rødglødende Power tjener penge for andet år i træk
Top- og bundlinjen banker i vejret hos elektronikkæden Power, som ikke er færdige med at opføre nye varehuse.
På ganske kort tid har elektronikkæden Power lagt næsten halvanden milliarder kroner til omsætningen, som i 2021 endte på 3,4 milliarder.
Det fremgår af det netop offentliggjorte årsregnskab, hvor der for andet år i træk også er sorte tal på bundlinjen. En pæn del af overskuddet på 132 millioner kroner kan dog forklares med skatteforhold.
- Udbruddet af coronavirus påvirkede også 2021 i høj grad. Året startede med, at alle butikker blev holdt lukket efter myndighedernes ordre. I denne periode viste Power igen god omstillingsevne og opnåede et højt salg gennem salg fra netbutikken, som blev hentet uden for de lukkede butikker, fremgår det af årsrapporten.
Power fortsatte i 2021 sin ekspansion med to nye varehuse, og kæden tæller nu 21 varehuse. Men det tal bliver højere i løbet af 2022.
Mens Power med egne ord har fokus på lønsom drift, så spænder det ikke ben for ekspansionsplanerne. Tværtimod.
- Selskabet forventes de efterfølgende år at udvide kæden Power med flere butikker, hvilket vil bidrage til at stabilisere en lønsom drift, skriver ledelsen i årsrapporten. De fortsætter:
- Power-kæden forventer i regnskabsåret 2022 og de kommende år at vinde store markedsandele på alle produktgrupper.,skriver ledelsen i årsrapporten.
LÆS OGSÅ: Jesper Boysen kan blive nødt til at hæve priserne i Power
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter