Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Tabsramt elektronikkæde køber konkurrent - og snupper navnet

Jakob Højland, Partner GreenMind, Mikkel Fruergaard, CEO Blue City og Brian Funch, Partner GreenMind.Foto: PR.




Tabsramt elektronikkæde køber konkurrent - og snupper navnet
Selvom GreenMind er blevet opkøbt, så bliver navnet endnu mere udbredt. Blue City har nemlig valgt at køre virksomheden videre som GreenMind. Foto: PR.
Thursday den 23 December 2021 kl. 09:57 af: Kristian Holgersen

Opkøbet af en direkte konkurrent er et vigtigt skridt på vej mod vækstmålet, lyder det fra elektronikkædens direktør.

Elektronikkæden Blue City overtager konkurrenten GreenMind.

Begge kæder gør sig inden for køb, salg og reparation af brugt elektronik som telefoner og computere. Blue City har 11 butikker, mens GreenMind står med fem.

Med handlen dropper Blue City desuden sit navn. I stedet bliver virksomheden kørt videre som GreenMind.

- Vi er stolte af - og glade for den indgåede aftale, som samler os i fælles stærk enhed. GreenMind er den største uafhængige reparatør af forbrugerelektronik i Danmark, og den bedste måde at reducere klimabelastningen fra elektronik på, er ved at forlænge levetiden på din iPhone, tablet eller PC - så matchet er perfekt, siger Mikkel Fruergaard, adm. direktør i Blue City.

- Med opkøbet har vi skabt fundamentet, der skal til for at opfylde vores store ambitioner om et mere bæredygtigt samfund, og samtidigt er dette også et vigtigt skridt på vej mod at nå vores vækstmål, siger Mikkel Fruergaard.

For nylig kunne Blue City præsentere et underskud på 17,6 millioner kroner. Det var en drastisk udvikling set i forhold til de foregående regnskaber, og ledelsen kaldte også resultatet for “meget utilfredsstillende.”

Et drømmescenarie

Hos GreenMind er de glade for handlen, som direktøren ligefrem kalder for et drømmescenarie.

- Vi møder i stigende grad forbrugere, som har et ønske om at handle mere bæredygtigt – hvad end det er reparation af et produkt man er glad for, eller det at handle genanvendt elektronik, siger Jakob Højland, som står i spidsen for GreenMind.

- Det her er drømmescenariet for os, og vi kommer sammen til at sætte et kæmpemæssigt positivt miljøaftryk indenfor området, siger han.

Tilsammen kommer Blue City og GreenMind til at have en årlig omsætning på omkring 300 millioner kroner, 16 fysiske butikker og butikker i både Danmark og Sverige.

LÆS OGSÅ: Elektronikkæde taber melodien i nedslående regnskabsår



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD