Power bremser satsningen på socialt medie
Selvom Power har 200.000 følgere på et af verdens største sociale medier, vælger elektronikkæden nu at trække stikket.
Power stopper med at være på Tiktok, skriver Børsen.
Ifølge den adm. direktør, Jesper Boysen, skyldes det alle de kritiske historier om Tiktok, som har fyldt godt op i medierne gennem den seneste tid.
- Hos Power følger vi selvfølgelig pressehistorierne omkring Tiktok nøje, og vi er samtidig meget opmærksomme på, at historierne også har et stor- og sikkerhedspolitisk spor, som lige nu udvikler sig fra nærmest fra time til time, siger Jesper Boysen til Børsen.
Elektronikkæden må derfor kappe kontakten med de 200.000 følgere på platformen. Jesper Boysen regner dog med at vende tilbage på et senere tidspunkt.
Ved en butiksåbning i november koblede Power for første gang liveshopping på Tiktok og en fysisk butiksåbning sammen. Det var et hit, forklarede direktøren dengang.
- I løbet af de godt fem timer, som TikTok-showet varede, nåede op på intet mindre end 2,2 millioner likes. Og jeg oplevede rigtig mange (yngre) kunder, som dukkede op i butikken, kun fordi de havde hørt om det på TikTok, skrev Jesper Boysen i et opslag på LinkedIn.
Frygt for spionage
I fredags var Center for Cybersikkerhed ude at fraråde ansatte i staten at have Tiktok-appen installeret på arbejdstelefoner af frygt for spionage.
Tiktok er en kinesisk app, og virksomheden mistænkes for at videregive oplysninger til styret i Kina, som DR blandt andet har beskrevet.
Sagen har også fået Dansk Erhverv til at forbyde sine medarbejdere at have Tiktok på arbejdstelefonerne, mens alle medlemmerne rådes til at overveje risikoen for at beskytte virksomhedshemmeligheder. Den udmelding blev sendt ud tirsdag i en pressemeddelelse.
- Beslutningen sker ikke på baggrund af konkrete hændelser, men derimod som rettidig omhu i lyset af, at der ifølge Center for Cybersikkerhed er risiko for spionage ved at bruge Tiktok. En udmelding som denne fra en af de helt centrale sikkerhedsmyndigheder finder vi så væsentlig, at vi naturligvis har valgt at indrette os efter det, siger Casper Klynge, vicedirektør i Dansk Erhverv.
Ifølge tal fra DR er 41 procent af danskerne mellem 15 og 29 år på Tiktok hver uge.
LÆS OGSÅ: Tiktok-glad topchef er målløs over vild åbningsweekend
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter