Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Power bremser satsningen på socialt medie

Foto: Pressefoto



Wednesday den 1 March 2023 kl. 11:36 - Kilde: Børsen

Selvom Power har 200.000 følgere på et af verdens største sociale medier, vælger elektronikkæden nu at trække stikket.

Power stopper med at være på Tiktok, skriver Børsen.

Ifølge den adm. direktør, Jesper Boysen, skyldes det alle de kritiske historier om Tiktok, som har fyldt godt op i medierne gennem den seneste tid.

- Hos Power følger vi selvfølgelig pressehistorierne omkring Tiktok nøje, og vi er samtidig meget opmærksomme på, at historierne også har et stor- og sikkerhedspolitisk spor, som lige nu udvikler sig fra nærmest fra time til time, siger Jesper Boysen til Børsen.

Elektronikkæden må derfor kappe kontakten med de 200.000 følgere på platformen. Jesper Boysen regner dog med at vende tilbage på et senere tidspunkt.

Ved en butiksåbning i november koblede Power for første gang liveshopping på Tiktok og en fysisk butiksåbning sammen. Det var et hit, forklarede direktøren dengang.

- I løbet af de godt fem timer, som TikTok-showet varede, nåede op på intet mindre end 2,2 millioner likes. Og jeg oplevede rigtig mange (yngre) kunder, som dukkede op i butikken, kun fordi de havde hørt om det på TikTok, skrev Jesper Boysen i et opslag på LinkedIn.

Frygt for spionage

I fredags var Center for Cybersikkerhed ude at fraråde ansatte i staten at have Tiktok-appen installeret på arbejdstelefoner af frygt for spionage.

Tiktok er en kinesisk app, og virksomheden mistænkes for at videregive oplysninger til styret i Kina, som DR blandt andet har beskrevet.

Sagen har også fået Dansk Erhverv til at forbyde sine medarbejdere at have Tiktok på arbejdstelefonerne, mens alle medlemmerne rådes til at overveje risikoen for at beskytte virksomhedshemmeligheder. Den udmelding blev sendt ud tirsdag i en pressemeddelelse.

- Beslutningen sker ikke på baggrund af konkrete hændelser, men derimod som rettidig omhu i lyset af, at der ifølge Center for Cybersikkerhed er risiko for spionage ved at bruge Tiktok. En udmelding som denne fra en af de helt centrale sikkerhedsmyndigheder finder vi så væsentlig, at vi naturligvis har valgt at indrette os efter det, siger Casper Klynge, vicedirektør i Dansk Erhverv.

Ifølge tal fra DR er 41 procent af danskerne mellem 15 og 29 år på Tiktok hver uge.

LÆS OGSÅ: Tiktok-glad topchef er målløs over vild åbningsweekend

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD