Power-varehus sælger for millioner på åbningsdagen
Salgstal for åbningsdagen
Ifølge Power blev der solgt mere end:
- 550 hårde hvidevarer
- 300 TV
- 500 lydprodukter
- 2.000 støvsugere og andre småelektriske husholdningsapparater
- 500 computere og tablets
- 700 mobiltelefoner og fitnessprodukter
Over 9.000 gæster var forbi åbningen af et nyt Power-varehus i fredags. De handlede for et tocifret millionbeløb.
På åbningsdagen lykkedes det Power-varehuset i Køge at omsætte for over 11 millioner kroner. Det skriver elektronikkæden i en pressemeddelelse.
Allerede fra morgenstunden kunne 1.100 ventende kunder se den røde snor blive klippet over, og da dagen var omme, lå besøgstallet omkring 9.000.
- Det er svært at få armene ned. Vores butik har fået en helt fantastisk start, som har overgået alle vores forventninger, siger Jesper Boysen. Han er direktør hos Power.
- Vi håbede på, at 4.000 ville lægge vejen forbi vores åbningsfest – det tal nåede vi allerede klokken 12, fortsætter han.
I alt 110 medarbejdere, hvoraf flere var blevet indkaldt som ekstra forstærkning, var kaldt ind til åbningen. De sørgede for, at kunderne kunne tage hjem med blandt andet 700 hårde hvidevarer og 500 computere.
Genstarter ekspansion
I 2018 åbnede Power blot et enkelt nyt varehus - det ligger i Holbæk. Det var banken, som for en bemærkning satte foden på bremsen i forhold til ekspansionen.
Men efter et godt årsregnskab er det igen tid til at trykke lidt på speederen. I 2019 er det planen at slå dørene op for 3-4 nye varehuse, har Power meldt ud tidligere på året.
- Vi er blevet dygtigere til at få kunderne ned i vores fysiske butikker. Her voksede omsætningen i 2018 med mere end 10 procent, siger Jesper Boysen og fortsætter:
- Så der er stadigvæk et stort marked for at skabe sund konkurrence og sikre danskerne billigere elektronik og hvidevarer i fysiske butikker. Derfor planlægger vi også de kommende fem år at åbne 10-12 nye butikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter