Populære gavekort bliver ikke indløst
Oplevelsesgavekort er populære som aldrig før, men masser af danskere glemmer faktisk at få brugt gavekortene.
Restaurantbesøg, wellnessophold, teaterture og andre oplevelser, er noget det, der i stigende grad kommer til at ligge hjemme under de danske juletræer i år. Faktisk vil hver fjerde købe et oplevelsesgavekort i julegave i år, det viser en ny undersøgelse fra Dansk Erhverv.
Men desværre ender en stor del af gavekortene med at ligge i skuffen og samle støv. En undersøgelse lavet af YouGov for Søndagsavisen viser, at hver fjerde dansker (23 procent) ikke fik brugt gavekortet før det udløb.
Ærgerlige udbydere
Og selv om folkene bag gavekortene ofte tjener penge på de glemte oplevelser, er begejstringen ikke stor hos udbyderne.
- Vi vil meget hellere have, at folk har en god oplevelse, så de ønsker at købe Smartbox igen. Hvis de har en dårlig oplevelse, tjener vi kun penge én gang, før folk forsvinder, siger direktør for Smartbox Henrik Berg til Politiken.dk
Forlænges og ombyttes
Men en del udbydere af oplevelsesgavekortet er villige til at forlænge gavekortet for de danskere, der har glemt at få dem brugt. Hos Smartbox kan kunderne mod et gebyr forlænge deres gavekort, hvis de ikke får det brugt og hos Oplvelsesgaver.dk kan man få lov at ombytte og forlænge gavekortet gratis, skriver politiken.dk
LÆS OGSÅ: Smart at sælge detailoplevelser i detailhandlen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter