Populære butikker tiltrækker hinanden
Det er ikke nødvendigvis antallet af fodgængere, der afgør om en butiks placering er god. Også de omkringliggende butikker spiller en stor rolle.
Der skal kendte nabobutikker til for at tiltrække andre anerkendte mærker og butikker.
De dyreste placeringer i det indre København er ikke nødvendigvis de adresser, hvor der kommer flest fodgængere forbi, men derimod adresser, hvor kendte internationale mærker ligger dør om dør, skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Udenlandske brands stiller store krav til Strøget
Derfor venter ejendomsselskabet Absalon & Co, som står for tre fjerdedele af butiksudlejningen i det indre København, ikke på, at en ejendom står tom, før man finder en udlejer. I stedet er man hele tiden et skridt foran og opsøger kontinuerligt de 2000 detailhandlende, man har i sin database. På den måde kan man matche butikkerne med de rette nabobutikker.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter