Personlige reklamekataloger kan blive detailhandlens nye våben
Det kan give ny ammunition til detailhandlen, hvis man målretter reklamekataloger til den enkelte forbruger, mener dansk firma.
Danske Web2media har netop lanceret en løsning med navnet Aviou, der gør det muligt at sende personligt tilpassede reklamekataloger ud til kunderne.
Målrettede reklamer er allerede meget udbredt på nettet takket være giganter som Google og Facebook. Men detailhandlen kan få endnu mere nytte af teknologien, lyder budskabet fra Web2media.
- Prognose efter prognose tegner et dystert billede for både danske shoppingcentre og detailkæder, og der er konstant historier om, hvordan modegiganter og andre lukker butikker ned, siger innovationschef Dan Jensen i en pressemeddelelse.
- Detailhandlen har brug for noget ny ammunition til at klare sig, og derfor har vi kigget på, hvad verdens førende aktører gør digitalt og overført dette til reklamekataloget, fortsætter han.
Med Aviou som platform skal detailvirksomheder kunne målrette deres tilbudskataloger direkte til Fru Hansen, så hun modtager et andet katalog end sin nabo.
Det sker ved, at man i det digitale reklamekatalog ændrer rækkefølgen af blandt andet varer, sideopsætningen og lagerbeholdningen.
Blandt firmaets kunder er Sport24 og Bon’A’Parte.
LÆS OGSÅ: Bilka betaler millioner i bøde for “skæve reklamer”
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter