Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Overrasket direktør trækker stikket på succesfuldt koncept

Foto: PR



PLANTORAMA A/S

Hovedtal i t. kr.

Nettoomsætning
2019: 462.622
2018: 434.399
2017: 424.764

Driftsresultat
2019: 30.679
2018: 28.236
2017: 25.499

Årets resultat
2019: 24.411
2018: 21.625
2017: 20.008

Fra ledelsesberetningen
- Årets resultat [...] anses for værende tilfredsstillende og som forventet.

- Stort set alle butikker har igen i 2019 realiseret organisk vækst.

Kilde: Plantorama A/S, Årsrapport 2019

Monday den 25 January 2021 kl. 10:22 - Kilde: Finans

Det kan ikke betale sig at holde forretningen kørende på nettet under nedlukningen, erkender direktøren for stor detailkæde.

Under første del af coronakrisen var Plantorama - en landsdækkende kæde af 11 have- og dyrecentre - hurtige til at reagere.

Planerne om at indføre et koncept, hvor kunderne kunne få leveret planter og andre varer direkte hjem til hoveddøren, blev rullet ud et år før tid. Det skulle være med til at få Plantorama sikkert gennem pandemien.

Men under den nuværende nedlukning er situationen en helt anden, lyder fra den adm. direktør i Plantorama - Peter Vang Christensen - i et interview med Finans.

Hele netbutikken og de tilhørende koncepter er blevet sløjfet under nedlukningen.

- Jeg havde slet ikke regnet med, at vi var nødsaget til at lukke webshoppen. Men da vi regnede på det, var det det eneste rigtige at gøre, siger Peter Vang Christensen til Finans.

- Som større virksomhed bliver vi presset ekstra hårdt under tvangsnedlukningen, så snart vi sælger for bare én krone. Det betyder, at vi ville skulle betale meget mere tilbage i forbindelse med hjælpepakkerne, end vi får fra salg gennem webshoppen,« siger direktøren.

En succesfuld løsning

Tidligere har Plantorama meldt ud, at omsætningen blev hårdt ramt, da coronakrisen ramte i marts 2020.

Allerede i april blev det tabte dog hentet ind igen - blandt andet ved hjælp af netbutikken og muligheden for at få varer leveret.

- Når noget virker som en god idé, er vi ikke bange for at afprøve nye koncepter, og vi forsøger altid at tilgodese de behov, vi ser hos vores kunder, sagde Peter Vang Christensen i en pressemeddelelse fra sidste år.

- Da corona satte ind, var behovet for at kunne få planter og haveartikler leveret stort. Det reagerede vi hurtigt på, og tiltaget har vist sig at være en stor succes, fortsatte han.

LÆS OGSÅ: Dystre forudsigelser: Snart rammer butiksdøden på nettet

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD