Opkøbt netbutik vokser med 47 procent
Det går rigtig godt for en af Dansk Supermarkeds nyeste erhvervelser, der sælger måltidskasser fra Nordjylland.
Frisk fisk, som leveres til hoveddøren med tilhørende grøntsager og opskrifter. Det koncept har vist sig at være et hit for firmaet Skagenfood.
Virksomheden blev opkøbt af Dansk Supermarked sidste år, og det ser ud til at have været et godt køb. For omsætningen i Skagenfood voksede i 2017 med 47 procent i forhold til året før. Det viser årsregnskabet ifølge Fødevarewatch.
Omsætningen landede i år på 110 millioner kroner mod 75 millioner kroner året før. Årets resultat er også gået frem fra 2,2 millioner kroner i 2016 til 5,3 millioner kroner i 2017.
- Vi er meget tilfredse med resultaterne for 2017. Vi er tilfredse med den vækst, vi har haft, for den er kommet i stand, uden at vi er gået på kompromis med nogle af vores værdier, specielt omkring kvalitet, siger adm. direktør, Betina Kühn, til FødevareWatch.
Dansk Supermarked opkøbte i juni sidste år 80 procent af virksomheden, men koncernen har ikke reklameret for Skagenfood via sine mange salgskanaler, så væksten har været organisk.
Direktøren ønsker ikke at oplyse, hvor mange kunder, Skagenfood servicerer. I forbindelse med salget sidste år kom det dog frem, at der dengang var 19.000 abonnenter.
LÆS OGSÅ: Ny tjeneste vil skabe overblik over måltidskasser
Læs hele artiklen påFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter