Online-supermarked tror på succesformel
Det er den dyre løsning, der er svaret på Nemlig.coms udfordringer. Varerne skal leveres på kundernes præmisser.
Med et underskud på 8 millioner det sidste år, gælder det om at holde tungen lige i munden, når man taler om succes. Alligevel er der optimisme at spore hos online supermarkedet Nemlig.com.
Året før var underskuddet 10,5 millioner kroner, men i år forventer virksomheden, at de røde tal på bundlinjen bliver sorte. Selv om Nemlig.com ikke har tjent penge endnu, har supermarkedet fordoblet omsætningen i 2012.
Det skriver Børsen.
LÆS OGSÅ: Netsupermarked præsenterer massivt underskud
Varelevering på kundernes præmisser
Da Nemlig.com slog dørene op til sit virtuelle supermarked for to år siden, var stifter og adm. direktør Stefan Plenge klar over, at udløbstiden for varelevering inden for timelange intervaller for længst var overskredet.
Succesformlen var derfor klar: At levere til kunderne, når det passer dem og inden for en time - ikke når det er bekvemt for virksomheden.
Selv om direktøren stadig er sikker på sin formel, er der også en lige linje fra den dyre model til underskuddet.
- Det er hundedyrt at levere på den måde. Vi kan have to kunder, der bor ved siden af hinanden og den ene vil have varerne mellem kl. 14 og 15 og den anden mellem 17 og 18. Derfor kan det blive to forskellige chauffører, der skal køre ud til den samme adresse. Det er sindssygt dyrt, og derfor kræver det meget stor volumenen, før der kommer økonomi i det, siger Stefan Plenge til Børsen.
LÆS OGSÅ: Nemlig.com vil bryde vanen
Danskerne handlede i 2012 for cirka 46 milliarder kroner på nettet. Kun 2 procent af det beløb blev brugt på dagligvarer, men cheføkonom fra FDIH, Henrik Theil spår, at der i år vil komme flere og større spillere på banen.
LÆS OGSÅ: Eksperterne er uenige om Nemlig.coms potentiale
(Børsen)
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter