Online-iværksættere udvider forretningen
Efter at have solgt 2,5 kilometer stiger på nettet i løbet af et år, udvider to iværksættere nu deres onlineforretning.
Det startede med en webshop, der solgte stiger, men nu udvider de to iværksættere Peter Christensen og Lasse Simoni forretningen.
LÆS OGSÅ: Nichekøbmænd har succes på nettet
De to nichekøbmænd vil nu også til at lange arbejdstøj over den virtuelle disk. Derfor har de lanceret webshoppen Arbea.dk, hvorfra de vil sælge arbejdstøj og sikkerhedsudstyr til håndværkere og gør-det-selv folk over hele Danmark.
- Det er et naturligt skridt. Stiger er jo lidt af en niche, og kigger man på målgruppen og ser, hvad de ellers har brug for, så er arbejdstøj en meget naturlig forlængelse, siger Peter Christensen til detailfolk.dk.
Samarbejder med fysisk butik
I forsøget på at imødekomme kundernes krav har de to iværksættere indledt et samarbejde med en fysisk butik, hvor kunderne kan se og prøve sortimentet. Det er butikken EKCO Erhvervsbeklædning i Roskilde, som allerede er et etableret navn i branchen, som Arbea.dk samarbejder med. Butikken havde ikke selv en webshop og var derfor en oplagt samarbejdspartner. Og Peter Christensen tror meget på samspillet mellem de to kanaler.
- Vi kan hjælpe hinanden. De udvider deres marked, og vi skaber tryghed for vores kunder, siger han og forklarer, at han med Stigefabrikken.dk mange gange har oplevet, at folk ringer blot for at være sikre på, at butikken rent faktisk eksisterer.
LÆS OGSÅ: E-mærket afslører 755 fupbutikker på nettet
Samarbejdet med butikken i Roskilde kan være med til at fjerne noget af den utryghed, mener han.
2,5 kilometer stiger
Peter Christensen og Lasse Simoni tager skridtet til at åbne den nye webshop nu, fordi de har oplevet stor succes med Stigefabrikken.dk.
Fra at være en deltidsbeskæftigelse, der blev passet efter arbejde, er det nu blevet en fuldtidsbeskæftigelse, der kan give de to iværksættere smør på brødet.
Konkrete omsætningstal vil de ikke ud med, men Peter Christensen fortæller, at der i 2013 er blevet solgt 2,5 kilometer stiger.
Ved at udvide med en ny webshop med andre produkter, håber de to, at forretningen kan vokse yderligere.
- Der er et lidt større marked for arbejdstøj end stiger, så det er også for at give mulighed for mere vækst. Det er gået godt med stigerne det første år, men efter 2014 kunne jeg forestille mig, at vi ville nå et punkt, hvor det bliver svært at vækste yderligere uden at gå ind på andre markeder, siger Peter Christensen til detailfolk.dk.
LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: Fra god idé til seks butikker på tre år
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter