Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Online-iværksættere udvider forretningen

Foto: Arbea.dk



Friday den 13 December 2013 kl. 05:50 af: Freja Thorbech

Efter at have solgt 2,5 kilometer stiger på nettet i løbet af et år, udvider to iværksættere nu deres onlineforretning.

Det startede med en webshop, der solgte stiger, men nu udvider de to iværksættere Peter Christensen og Lasse Simoni forretningen.

LÆS OGSÅ: Nichekøbmænd har succes på nettet

De to nichekøbmænd vil nu også til at lange arbejdstøj over den virtuelle disk. Derfor har de lanceret webshoppen Arbea.dk, hvorfra de vil sælge arbejdstøj og sikkerhedsudstyr til håndværkere og gør-det-selv folk over hele Danmark.

- Det er et naturligt skridt. Stiger er jo lidt af en niche, og kigger man på målgruppen og ser, hvad de ellers har brug for, så er arbejdstøj en meget naturlig forlængelse, siger Peter Christensen til detailfolk.dk.

Samarbejder med fysisk butik

I forsøget på at imødekomme kundernes krav har de to iværksættere indledt et samarbejde med en fysisk butik, hvor kunderne kan se og prøve sortimentet. Det er butikken EKCO Erhvervsbeklædning i Roskilde, som allerede er et etableret navn i branchen, som Arbea.dk samarbejder med. Butikken havde ikke selv en webshop og var derfor en oplagt samarbejdspartner. Og Peter Christensen tror meget på samspillet mellem de to kanaler. 

- Vi kan hjælpe hinanden. De udvider deres marked, og vi skaber tryghed for vores kunder, siger han og forklarer, at han med Stigefabrikken.dk mange gange har oplevet, at folk ringer blot for at være sikre på, at butikken rent faktisk eksisterer.

LÆS OGSÅ: E-mærket afslører 755 fupbutikker på nettet

Samarbejdet med butikken i Roskilde kan være med til at fjerne noget af den utryghed, mener han.

2,5 kilometer stiger

Peter Christensen og Lasse Simoni tager skridtet til at åbne den nye webshop nu, fordi de har oplevet stor succes med Stigefabrikken.dk.

Fra at være en deltidsbeskæftigelse, der blev passet efter arbejde, er det nu blevet en fuldtidsbeskæftigelse, der kan give de to iværksættere smør på brødet.

Konkrete omsætningstal vil de ikke ud med, men Peter Christensen fortæller, at der i 2013 er blevet solgt 2,5 kilometer stiger.

Ved at udvide med en ny webshop med andre produkter, håber de to, at forretningen kan vokse yderligere.

- Der er et lidt større marked for arbejdstøj end stiger, så det er også for at give mulighed for mere vækst. Det er gået godt med stigerne det første år, men efter 2014 kunne jeg forestille mig, at vi ville nå et punkt, hvor det bliver svært at vækste yderligere uden at gå ind på andre markeder, siger Peter Christensen til detailfolk.dk. 

LÆS OGSÅ: Iværksættersucces: Fra god idé til seks butikker på tre år



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD