Ikea vokser: Så mange mulige kunder vil giganten nå ud til
Milliarderne ruller hurtigere hos Ikea Group, hvor direktør lufter planer om at nu ud til over en tredjedel af klodens befolkning.
I 2018 opnåede Ikea Ingka Group et salgsresultat på 34,8 milliarder euro - svarende til 260 milliarder kroner.
Det er 4,7 procent mere end sidste år og nok til at få stemplet “tilfredsstillende” i en pressemeddelelse fra den svenske gigant.
- Vi har udviklet vores forretning, så vi i højere grad er tilgængelig for de mange mennesker, siger Jesper Brodin. Han er administrerende direktør for Ingka Group.
- Det gør vi ved at investere i nye muligheder og bygge videre på vores etablerede forretning, hvor vi blandt har styrket vores multichannel tilgang i varehusene. Samtidig udforsker vi nye måder, som kan få Ikea til storbyerne, fortsætter han.
Gennem året besøgte 838 millioner kunder Ikeas 367 varehuse, hvilket er tre procent flere end sidste år. Samtidig steg trafikken på ikea.com med 10 procent og endte på 2,35 milliarder besøgende.
Vil nå milliarder
Ønsket om at blive mere tilgængelig bliver uddybet af Torbjörn Loof. Han er administrerende direktør for Inter Ikea, der er franchisegiver og ejer af Ikea-konceptet.
Ifølge ham skal mere end en tredjedel af alle mennesker på jorden skal have én særlig ting tilfælles i 2025: Muligheden for at handle ind i Ikea.
- I 2025 har vi potentialet til at nå og interagere med tre milliarder mennesker, siger Torbjörn Loof i en pressemeddelelse.
- Vil vil tilbyde nye og anderledes måder at handle ind hos Ikea på - både online, i fjerntliggende egne og i byer. Vi introducerer mindre butikker og en bred vifte af services, fortsætter han.
I de kommende år har Ikea planer om skrue op for satsningen i Sydamerika, mens kunder i Estland, Ukraine, Puerto Rico, Oman, Luxembourg, Macau og Filiponerne snart bliver præsenteret for konceptet.
LÆS OGSÅ: Ikea-stifters familie finder afskedsbrev til de ansatte
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter