Omstridt gebyr afskaffet - netbutikker kan ånde lette op
PROFILJOBS
GML-HR søger en resultatorienteret Sælger til VÆRSGO i Holbæk
Salling Group søger unik Brand og Marketing Manager til udvikling af koncernens nye koncept for BR-legetøj
Bolia.com søger en dynamisk og engageret IT Support Manager til en nyoprettet stilling
PWT GROUP søger Koncernøkonomichef – med stærk regnskabsmæssig faglig profil

Netbutikker, der er blevet svindlet, hænger normalt på hele udgiften, inklusiv et ekstra gebyr. Men nu kan gebyret fjernes. FDIH jubler.
I flere år har danske netbutikker været nødt til at betale et gebyr på 250 kroner, når de har været udsat for svindel. Eksempelvis har netbutikkerne skullet betale beløbet tilbage til en kunde, hvis andre har misbrugt deres kort til køb over nettet. Og oven i det, har de skulle betale et gebyr på 250 kroner. Men det bliver der lavet om på nu.
FDIH glæder sig
- Det har været en mærkesag for os, og vi har virkelig gjort, hvad vi kunne for at få gebyret fjernet, så det er en fantastisk nyhed, at der er blevet lyttet til vores frustrationer og argumenter, siger Niels Ralund, der er administrerende direktør i netbutikkernes interesseorganisation FDIH.
- Netbutikkerne har været massivt ramt af svindel, som har kostet dem skyhøje beløb, og mange har ikke følt, at de fik den nødvendige hjælp. Når de så samtidig skulle betale 250 kr., hver gang de blev svindlet, så har mange følt sig taget godt og grundigt ved næsen. For nu at sige det pænt. Og jeg forstår dem godt, fortsætter han.
Gebyrfrihed kræver ny installation
Gebyret kaldes for chargeback-gebyret. Det kan dog kun undgås, hvis man som butik har installeret Dankort Secured by Nets.
- De forretninger, der har implementeret Dankort Secured by Nets, oplever en mærkbar reduktion af misbruget på Dankort. Flere forretninger er på vej, og vi ser det som et helt naturligt skridt at fjerne charge back-gebyret for de forretninger, der tilknytter Dankort Secured by Nets til deres webshop, siger Henriette Dunkjær Andersen, Direktør med ansvar for Salg af Dankort i Nets.
LÆS OGSÅ: Dyr fragt skræmmer kunder væk fra danske netbutikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Kommentarer |
Afstemning
Seneste nyheder
Kæmpe netbutik fordobler omsætningen i Danmark
Salling Group afslører placeringen af 15 BR-butikker
En succesfuld julekampagne kræver handling allerede nu
Ekspert: Særlig bøde-ordning kan virke mod prisfejl
Data-løsning hjælper med at finde de rette butikslokaler
Salling Group finder chef til BR
Massiv pengestrøm kan holde legendarisk butik i live
Discountkæde vil investere for en milliard i 2019
Seneste cases og nyheder fra RetailDirect


Ny undersøgelse: Generation Z er den mest bevidste forbrugergruppe nogensinde
Retail Institute Scandinavia A/SSeneste afstemninger
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Kæmpe netbutik fordobler omsætningen i Danmark
Salling Group afslører placeringen af 15 BR-butikker
En succesfuld julekampagne kræver handling allerede nu
Ekspert: Særlig bøde-ordning kan virke mod prisfejl
Data-løsning hjælper med at finde de rette butikslokaler
Seneste blogindlæg
Er butikkernes julekataloger lige til skraldespanden?
Falske likes og falske følgere er vildledning
Urimelig konkurrence fra udenlandske netbutikker
Længere reklamationsret vil give flere kasserede produkter
Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?