Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ofrer indtjeningen: Nemlig har stadig mange millioner op til nullet

Foto: Nemlig.com



FAKTA

Omsætning
2018/19: 1.437.517
2017/18: 1.168.703
2016/18: 797.173

EBITDA
2018/19: -41.623
2017/18: -58.863
2016/18: -51.996

Årets resultat
2018/19: -52.071
2017/18: -58.738
2016/18: -58.150

Fra ledelsesrapporten:
"Årets resultat svarer til de forventninger, som blev angivet i årsrapporten for sidste år og er et resultat af de store, langsigtede investeringer."

Kilde: Nemlig.com A/S, Årsrapport 2018/19

Wednesday den 4 December 2019 kl. 09:26 af: Kristian Holgersen

For femte år i træk taber netsupermarkedet Nemlig.com over 50 millioner kroner. Men toplinjen har fået et ordentligt rygstød.

Der har aldrig været mere gang i butikken, viser de nyeste nøgletal fra netsupermarkedet Nemlig.com.

Gennem regnskabsåret 2018/19 har kunderne lagt 1.44 milliarder kroner i kassen - det er 270 millioner mere end sidste år og svarer til en omsætningsvækst på 23 procent.

- Det er fantastisk at mærke, hvordan flere og flere danskere får øjnene op for de mange fordele ved at købe deres dagligvarer på nettet og få dem leveret hjem til hoveddøren, siger Stefan Plenge i en pressemeddelelse. Han er administrerende direktør og stifter for Nemlig.com.

- Vi vil derfor fortsætte med at øge vores investeringer i alle dele af forretningen, så vi står bedst muligt rustet til at imødekomme danskernes stigende efterspørgsel på mere tid til livet, fortsætter han.

Ofrer indtjeningen

Indtil videre har væksten i Nemlig.com ikke for alvor slået igennem på bundlinjen. De seneste fem år har underskuddet været større end 50 millioner kroner, og i år er ingen undtagelse med 52 millioner.

Men Nemlig.com hæfter sig ved, at driftsresultatet går frem med 17 millioner kroner og lander på 41,6 millioner før skat.

Koncernen står fortsat godt rustet til fremtiden med et stærkt kapitalberedskab, fremgår det af pressemeddelelsen. Til Børsen nedtoner Stefan Plenge de blødende bundlinjer - indtjeningen bliver ofret helt bevidst.

- Hvis vi ville, så kunne vi gøre Nemlig.com fuldstændig overskudsgivende i morgen. Det ville være så nemt som ingenting, men det tror vi ikke på, er den rigtige strategi på den lange bane, siger han til avisen.

Markedet vokser

Stadig flere danskere får øjnene op for at købe dagligvarer og måltidskasser på nettet, så markedet bliver ved med at vokse og trækker nye konkurrenter til branchen.

Udviklingen kommer de danske forbrugere til gode, mener Nemlig.com.

- Det er meget positivt, at der i disse år kommer flere seriøse aktører på markedet, siger Stefan Plenge og fortsætter:

- Det er også på tide, da prognoserne spår, at markedet de næste 10 år vil vokse til cirka 12 milliarder. kroner i årlig omsætning. Det er fire gange større end markedet i dag og svarer til cirka 10 procent af det samlede dagligvaremarked i Danmark.

LÆS OGSÅ: Takeaway-kæde træder ind i sortimentet hos Nemlig



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD