Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netto lancerer et supermarked på nettet





Tuesday den 10 September 2019 kl. 09:32 af: Kristian Holgersen

De mange butikker i Netto-kæden bliver nu suppleret af en digital platform for dagligvarer. Målet er 50.000 nye kunder på et år.

En af landets helt store spillere på dagligvaremarkedet byder nu konkurrenter som Nemlig.com og Coop.dk Mad op til dans.

Discountkæden Netto, der har mere end 500 fysiske butikker, åbner nemlig op for salg af dagligvarer på nettet gennem den nye digitale platform, Fillop.

Ifølge en pressemeddelelse fra Salling Group bliver det muligt at få leveret basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta direkte til døren en eller flere gange om måneden gennem en abonnementsordning. De ferske varer skal kunderne stadig ned i butikkerne efter.

- I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder, siger Martin Hasgard Olesen, kommerciel direktør i Netto Danmark.

Netto forventer 50.000 brugere på platformen inden for 12 måneder.

I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag, 10. september, og det er muligt at ansøge om at blive tester på hjemmesiden.

Har fulgt udviklingen

I dag har 14 procent af danskerne prøvet at købe dagligvarer digitalt, viser tal fra analyseinstituttet Nielsen.

Men samtidig viser forbrugerdata fra Aaim Create, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer. Det har været baggrunden for udviklingen af Fillip-platformen, skriver Netto.

- Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, siger Martin Hasgard Olesen.

- Og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare, siger han og fortsætter:

- Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser.

Varerne i Fillop er prissat til Netto-priser og leveres til døren af PostNord.

LÆS OGSÅ: Netto: Derfor er stillingen som landedirektør væk



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD