Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Nyt koncept skal øge salget hos discountkæde

Blandt andet bedre plads og tydeligere skiltning skal sikre, at kunderne bliver mere tilfredse med deres indkøbsoplevelse i Kiwi, så der kommer flere varer i kurven.
Foto: Kiwi



Tuesday den 21 January 2014 kl. 11:17 af: Freja Thorbech

Med et nyt butikskoncept håber discountkæden Kiwi, at kunderne vil smide flere varer i kurven, når de alligevel er i butikken.

Bedre plads, flere torvearealer og tydelige prisbudskaber. Det er nogle af elementerne i discountkæden Kiwis nye butikskoncept, der skal inspirere kunderne til at lægge flere varer i kurven.

- Målet er, at vores kunder bliver mere tilfredse med at komme hos os, at deres indkøbsoplevelse bliver bedre og dermed også, at de køber lidt mere, når de er her, siger adm. direktør i Kiwi Carsten Hansen til detailfolk.dk.

Kiwi er et norsk koncept, som man har implementeret i Danmark, men butiksindretning i Norge er anderledes end i Danmark. Med det nye koncept forsøger man at tilpasse butikkernes udseende til, hvad vi kender som discountbutikker i Danmark, fortæller Carsten Hansen og indrømmer, at man har ladet sig inspirere af nogle af de andre discountkæder herhjemme.

LÆS OGSÅ: Nyt vin- og kødkoncept i discountkæde

- Det kan vi ikke løbe fra. Det ligner mere en discountbutik, men vi har tilført nogle elementer, som vi synes gør det endnu bedre end de andre meget dygtige discountbutikker i Danmark. Det går blandt andet ud på, at man har lidt mere plads til at gå rundt i butikken. Der er flere torvearealer, der gør det muligt at finde de gode tilbud samtidig med, at man også får en fornemmelse af, at det er lyst og let omkring en, siger han.

Prioriterer tydelige priser

Derudover har man prioriteret tydelige prisbudskaber i form af skiltning højt.

- Det er jo traditionelt ikke let at finde priserne i en discountbutik, men det har vi prioriteret højt, siger den adm. direktør.

Han lægger samtidig vægt på, at det nye koncept skal være med til at inspirere kunderne, mens de går rundt i butikken.

- Vi har hele tiden haft mange gode tilbud, men vi har ikke været ret gode til at vise dem, fordi vi ikke har haft så mange tilbudspladser i vores butikker, så nu vil vi trække tilbuddene længere frem og gøre dem mere synlige, så kunderne kan blive inspireret, mens de går rundt og handler, siger Carsten Hansen.

Kunderne har taget godt imod det

Det er planen, at samtlige af Kiwis 100 butikker i løbet af første halvår af 2014 skal indrettes efter det nye koncept.

- Det kan ikke blive 100 procent ens i alle butikker, fordi vores butikker er meget uens i størrelse, men vi vil indføre elementer i alle vores butikker, siger Carsten Hansen.

Discountkæden har testet konceptet siden november i kædens to nyeste butikker samt i den senest ombyggede butik, og kunderne har taget godt imod den nye indretning, fortæller Carsten Hansen.

- Vi laver nogle spørgeskemaer, hvor vi måler butikken i forhold til, hvordan oplevelsen er, når man handler, og denne butikstype får markant bedre bedømmelser i forhold til indkøbsoplevelser, prisdynamik og sortimentstørrelse, selvom det er fuldstændig de samme varer og de samme priser som i de andre butikker, siger han til detailfolk.dk.

LÆS OGSÅ: Discountkæde rydder op i butiksnettet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD