Coop udvider satsningen på convenience-varer
Så mange danskere køber mad på farten
- 42 procent køber morgenmad på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst en gang om ugen.
- 55 procent køber frokost på farten mindst 1 gang om måneden, heraf 15 procent mindst en gang om ugen.
Kilde: Coop Analyse
Helt i tråd med koncernens strategi bliver der nu skruet op for satsningen på convenience-varer i Coop. Det bliver fejret med gratis mad.
Stadig flere danskere køber færdiglavet mad på farten. Det får nu Coop til at udvide udvalget af take away med måltider til morgenmad og frokost, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
- Vores Måltidsmarked med aftensmad, som vi lancerede i januar 2016 er blevet en stor succes. Samtidig viser vores analyser, at danskernes spisevaner er under hastig forandring, nu også både til morgen og til frokost. Med dette tiltag vil vi have en større del af dette marked ved at tilbyde kvalitetsprodukter til fornuftige priser, siger kategorichef i Coop, Heidi Steen.
Coop har ved flere lejligheder meldt ud, at et øget salg af convenience-varer skal være med til at styrke omsætningen fremover. Satsningen førte blandt andet til opkøbet af halvdelen af aktierne i Catering Danmark sidste år, som det nye fremstød da også er et resultat af.
I Århus, Odense og København vil Coop fejre lanceringen med 500 gratis sandwich i hver by. Det sker torsdag 1. februar.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter