Nyt samarbejde bag stor detailkonference
To kendte aktører i detailbranchen er gået sammen om at skabe en ny detailkonference. Se programmet her.
Pej gruppen og Detailforum er gået sammen om at skabe en ny stor detailkonference. Det oplyser de i en pressemeddelelse.
Der er tale om en heldagskonference, som afvikles både i Aarhus og København, og som kommer til at beskæftoge sig med de nyeste trends indenfor detailhandel.
- Retailkonferencen er målrettet alle, der interesserer sig for fremtidens detailhandel og nethandel samt alle mulige kombinationer mellem disse. Konferencen er ikke branchespecifik, men ser på den generelle udvikling, udfordringer og muligheder samt de vigtigste trends, står der i pressemeddelelsen.
Fire temaer
Der vil i alt være 12 oplægsholdere, der kommer til at fordele sig over fire temaer.
Tema 1: Udvikling og trends inden for fysiske butikker, nethandel og omni channel.
* Henriette Høyer, DIBS: Forbrugerne i Norden tænker forskelligt, når de handler på nettet.
* Stine Grubbe, Visual Merchandising specialist: Der er masser af håndtag at skrue på i den fysiske detailhandel. Hold op med at frygte nethandlen og aktiver butikken.
* Louise Byg Kongsholm, trendforsker: Sådan fastholder du den smarte forbruger, der stiller krav, er utålmodig og nysgerrig.
Tema 2: Fem detailhandelspraktikere bidrager med viden og perspektiv på trends.
* Henrik Libak, erfaren detailhandler: Tør øjnene! Der har aldrig været krise i detailhandlen.
* Michael Christiansen, erfaren detailhandler: Hvor blev købmandskabet af? Har digitaliseringen fjernet fokus fra det, der driver bundlinjen?
* Marianne Bedsted, Salling: Sådan revitaliserede vi Salling og fik 2 mio. mennesker til at besøge Salling Rooftop på to år.
* Jenni Ôsterlund, Sephora: Hvordan forbliver man relevant, skaber trafik og vækst som en international kæde?
* Frantz Longhi, Paustian: Den utrættelige designelsker og serieiværksætter puster nyt liv i Paustian.
Tema 3: Klassiske forretningsmodeller får kamp til stregen af nye måder at tænke kunderejser på.
* Jacob Fejerskov, Bilka To Go: Digitaliseringsprojekt i en stor ’murstensbutik’ giver skvulp, kampe og opgør med gamle vaner.
* Thomas Pedersen, Winefamly: Muligheder og barrierer i nye abonnementsløsninger – intet er, som det ser ud.
Tema 4: Kapitalfondsejerskab overfor familieejerskab.
* Christian Hinchelday, Perchs Tehandel: Hvordan navigerer man et fysisk butikskoncept gennem syv generationer?
* Lars Cordt & Asbjørn Hyldgaard, Axcel: Hvad går en kapitalfond efter? Og hvordan er det at være ejet af en?
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter