Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny marketingtrend på sociale medier er ulovlig

Foto: detailfolk.dk



Monday den 14 May 2018 kl. 06:10 af: Lise Møller Schilder

En ny gråzone er opstået på de sociale medier. Men der må ikke være tvivl om, hvem der reklamerer, lyder det fra Forbrugerombudsmanden.

Det er ikke lovligt at bede sine medarbejdere om at reklamere for sine produkter på Facebook, med mindre det fremgår helt tydeligt, at der er tale om reklame.

Det slår Forbrugerombudsmanden fast. Hun tager udgangspunkt i en sag vedrørende virksomheden Tradono ApS.

Virksomheden indgik aftale med sine medarbejdere om opslag på medarbejdernes Facebook-profiler. Det fremgik af opslagene, at medarbejderne solgte forskellige varer via Tradono, men det fremgik ikke, at medarbejderne var ansat i virksomheden og postede opslagene efter aftale med virksomheden.

- Ingen forbrugere skal kunne misforstå eller tage fejl af, om det, de ser på Facebook og på andre sociale medier, er en privat persons opslag eller reklame, som en virksomhed står bag. Derfor skal det fremgå tydeligt, hvis en virksomhed lader sine ansatte reklamere for dens produkter, siger Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, i en pressemeddelelse.

Tradono har oplyst, at virksomheden ikke længere indgår aftaler med sine medarbejdere om at reklamere for virksomheden på Facebook.

LÆS OGSÅ: Forbrugerombudsmand til butikker - dette gebyr er ulovligt



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD