Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny dansk markedsplads rykker ind på hårdt marked

Jon Lundby på billedet har stiftet Salla.dk.




Friday den 18 August 2017 kl. 09:23 af: Lise Møller Schilder

Et dansk site vil tiltrække små sælgere af kunsthåndværk på et marked, som lige nu er domineret af Amazon og Ebay.

Kampen om at blive den mest populære online handelsplads er gået ind. Et nyt dansk site kaldet Salla.dk er netop blevet lanceret, og grundlæggeren vil gerne tiltrække små handlende, der sælger håndlavede produkter.

Idéen er ikke ny. Der findes i forvejen sider som Etsy.com og Amazons underside kaldet Handmade. Ingen af siderne er dog decideret danske. 

Anvender kendt model

Salla er stiftet af Iværksætteren Jon Lundby, som gerne vil gøre online handel nemmere for små sælgere.

- Jeg har selv solgt varer online, og hver gang har det været et stort arbejde at få en online butik op at køre. Jeg snakkede med flere bekendte der også havde forsøgt at sælge online, men som endte med at bruge flere penge på at sætte et website op end på at lave produkterne, siger Jon Lundby i en pressemeddelelse.

Salla.dk står for website, betaling og teknik, og så skal butikkerne selv stå for at udsende varer. Siden tjener penge på at opkræve et fast gebyr på 9 procent af salgsprisen.

- Man kan også sammenligne forretningsmodellen med andre online markedspladser som eBay og DBA, står der i pressemeddelelsen.

Mange konkurrenter

Det er ikke mange dage siden, at Facebook offentliggjorde sine planer om at introducere en online markedsplads til mobilapppen. Salla skiller sig dog ud fra den markedsplads, ved at have et særligt udvalg af sælgere.

- Vi vil skabe en markedsplads hvor vi inspirerer kunder med unikke varer de ikke finder andre steder. Der findes andre steder, hvor man kan købe produkter online, men på Salla.dk er det de unikke og håndlavede produkter der er i centrum, siger han og fortsætter:

- Vi vil gerne have så mange af de kreative personer og værksteder som muligt med. Men eftersom vi er selektive gennemser vi alle produkter og butikker og vælge dem fra der ikke lever op til kravene.

Produkterne kan sælges på siden, hvis de er enten håndlavede eller antikke. 

LÆS OGSÅ: Facebook klar med konkurrent til Den Blå Avis



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD