Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Ny Interflora-direktør er klar med ny strategi

Foto: detailfolk.dk



Monday den 16 February 2015 kl. 09:14 - Kilde: Berlingske Business

Den nye Interflora-direktør er klar med en ny strategi, der blandt andet betyder nye varer i sortimentet.

Interflora skal fremadrettet kunne tilbyde flere produkter til gave-givende danskere.

Det siger direktør Søren Flemming Larsen til Berlingske Business. Han er nu klar med en ny strategi for blomstergiganten, efter han i juli overtog direktør-stolen fra Lars Steen.

Den nye strategi betyder blandt andet, at Interflora fremadrettet også vil sælge luksusvaser, vin og øl. Til sidstnævnte får man hjælp fra en brygger, og fra fars dag introducerer Interflora sin egen kvalitetsøl i sortimentet.

Finanskrisen har ikke påvirket blomstergiganten nævneværdigt, når det kommer til antallet af solgte buketter. Til gengæld har 30 Interflora-butikker måtte dreje nøglen om siden 2009. Flere danskere køber nemlig blomster online, og hvert år stiger Interfloras vækst på nettet med 15 procent. Langt størstedelen af omsætningen hentes dog fortsat i de fysiske butikker.

I Danmark er 450 blomsterbutikker medlem af Interflora-Danmark. Hver enkelt butik betaler en licens for at bære Interfloras navn og logo.

LÆS OGSÅ: Kærlighedseksperiment: Mænd bliver lykkeligere af at give

Læs hele artiklen på Berlingske Business


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD