Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Nu melder Dagrofa sig på banen med milliardinvestering





DAGROFA

Koncernen består af butikskæderne MENY, SPAR, Min Købmand, Let-Køb samt Dagrofa Foodservice og Dagrofa Logistik.

Omsætning
2020: 17,4 mia. kr.
2019: 17,1
2018: 17,4

Driftsresultat (EBITDA)
2020: 236 mio. kr.
2019: 200
2018: 113

Resultat før skat
2020: -96 mio. kr.
2019: -122
2018: -593

Kilde: Dagrofa

Friday den 5 November 2021 kl. 10:09 af: Kristian Holgersen

Efter en del svære år har Dagrofa samlet kræfter til at slå igen med ny, treårig strategi. Den står på flere butikker og sorte tal.

Topchefen for Dagrofa - Tomas Pietrangeli - ruller det tunge skyts frem.

I de kommende tre år forventer den store fødevarekoncern at investere mere end en milliard kroner i digitalisering, åbning af flere butikker og en opdatering af sortimentet.

Køreplanen for investeringerne er samlet i strategien “Fremgang Sammen,” som Dagrofa fra årsskiftet sætter i stedet for den tidligere strategi,"#StærkereSammen."

- Vi går fra en strategiperiode, hvor vi har haft fokus på at optimere organisationen og processer internt og forventer at få sorte tal på bundlinjen i 2021, siger Tomas Pietrangeli.

- Vi har opnået en stærk resultatforbedring med vores nuværende strategi. Nu er det tid til at være mere offensive og vise, at vi har endnu mere at byde på, siger han.

De seneste år har millionerne fosset ud af kassen hos Dagrofa. For tre år siden var underskuddet før skat på den forkerte side at en halv milliard, men efterfølgende er det gået den rigtige vej.

Ved udgangen af 2021 regner Dagrofa med at være tilbage i plus, og den økonomiske oprejsning bliver et springbræt for den offensive strategi, fremgår det af en pressemeddelelse fra koncernen.

Digital satsning og lokal forankring

Et af hovedelementerne i strategien “Fremgang Sammen” er satsningen på digitalisering, som i højere grad skal styrke kundeoplevelsen i butikkerne.

- Vi vil differentiere kundeoplevelsen, både fysisk og digitalt. Vi kommer blandt andet også til at tilbyde flere unikke varer i vores sortiment og satse endnu mere på markedets højeste faglighed, inspiration og lokal tilstedeværelse, siger Tomas Pietrangeli

Derudover fremhæver topchefen også Dagrofas rolle i lokalsamfundene som en af koncernens gode kort på hånden.

- Vi skal dyrke vores styrker endnu mere i den kommende strategiperiode. Vores købmænd er meget stærkt lokalt forankret, og vi har set at det er vigtigt for kunder i hele landet. Vi har en hel koncern med fagligt dygtige medarbejdere, som er sultne efter at tage mere af markedet, og vi har en styrke i, at vi kan arbejde tæt sammen på tværs af detail, foodservice og logistik, siger Tomas Pietrangeli.


Strategien “Stærkere Sammen

Er den kommende strategi for hele Dagrofa-koncernen og skal sikre et rentabelt og bæredygtigt Dagrofa.

Strategien består blandt andet af fire pejlemærker, som omhandler:

1. At differentiere kundeoplevelsen og vinde kategoripositioner
2. Forstærke butiksnettet
3. Give kunderne den bedste digitale madoplevelse
4. Konkurrere på en mere enkel og effektiv værdikæde

Dagrofas tidligere strategi #StærkereSammen havde til formål at sikre en større sammenhængskraft og skabe synergier på tværs af de forskellige dele af Dagrofa

Kilde: Dagrofa


LÆS OGSÅ: Dagrofa afgiver et samfundsløfte om flere butikker 



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD