Topchef kan se krisen lette: - Vores strategi virker
Der bliver taget hul på anden fase af den store turnaround i Bang & Olufsen, som kan glæde sig over en stærkt stigende omsætning.
Bang & Olufsen holder sig på sporet. Det viser regnskabet for årets første kvartal, som byder på en vækst i omsætningen på 44 procent.
Udviklingen glæder den adm. direktør, Kristian Teär. Han bider mærke i, at driftsindtjeningen (ebit) er gået i plus. Det er ikke sket i første kvartal siden regnskabsåret 200/08.
- Vi er gået ind i anden fase af vores turnaround, hvor vi har fokus på at bygge mere robusthed i forretningen og samtidig levere tocifret vækst og forbedre vores profitabilitet, siger Kristian Teär.
- Vi gjorde store fremskridt inden for vores strategiske fokusområder i første kvartal. Vi udvidede vores kundebase, styrkede organisationen, lancerede nye produktinnovationer, fortsatte vores digitale transformation og forbedrede kundeoplevelsen. Alt i alt er vi glade for at se, at vores strategi virker, og at vi er på rette spor i forhold til at indfri vores forventninger til året, siger han.
Omsætningen for første kvartal lyder på 666 millioner kroner, mens periodens resultat lige akkurat holder sig over nullet. Det er en klar forbedring i forhold til et tab på 49 millioner i det tilsvarende kvartal i det foregående regnskabsår.
LÆS OGSÅ: Skuffet direktør har fjernet B&O fra sine butikker
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter