Topchef i B&O: Vi kan vokse med færre butikker
Stadig færre multibrand-butikker har produkter fra B&O på hylderne. Det handler ikke om antallet, lyder det fra topchefen.
I sommer kaldte en lettere paf topchef for Power - Jesper Boysen - det for “ubegribeligt”, at elektronikkæden ikke kunne beholde produkter fra Bang & Olufsen i sortimentet.
Samarbejdet med Power er ikke det eneste, som Bang & Olufsen har valgt at sløjfe, skriver Børsen. Antallet af multibrand-butikker, der har en aftale med den ikoniske virksomhed fra Struer, er faldet med 108 til 2.990 i de første dele af regnskabsåret.
- Jeg er ikke så fokuseret på det præcise antal, men vi kan vokse med færre butikker, siger Kristian Teär til Børsen. Han er adm. direktør i Bang & Olufsen.
- Det handler om at følge strategien i butikkerne og i forhold til det, vi er i gang med at bygge op med vores partnere, fortsætter han.
Salget går frem
I regnskabsårets andet kvartal kunne Bang & Olufsen notere en salgsvækst på 10,5 procent, mens resultatet endte i et minus på 12 millioner kroner, hvilket er en klar forbedring sammenlignet med underskuddet på 60 millioner på samme tid sidste år.
- Generelt er vi tilfredse med resultaterne i andet kvartal, siger Kristian Teär i en kommentar til delårsregnskabet.
- Som kommunikeret i vores meddelelse i december, leverede vi et positivt EBIT samt tocifret vækst for andet kvartal i træk. Resultaterne var primært drevet af stærk eksekvering på vores strategiske prioriteter, succesfulde produktlanceringer og større kundeefterspørgsel på produkter til hjemmet, siger han.
Bang & Olufsen forventer en omsætning for hele året på 2,3 til 2,5 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Dedikerede butikker tænder igen for væksten i B&O
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter