Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Nu har outdoor overhalet TV

Foto: PR-foto AFA JCDecaux



Thursday den 9 November 2017 kl. 10:25 af: Dennis Clausager

Mediebilledet har ændret sig voldsomt de seneste år, og nu er TV vippet af pinden som mediet med den højeste dækning.

Outdoor-reklamer har over en årrække vundet mere og mere indpas, og en ny analyse fra Kantar Gallup viser nu, at AFA JCDecaux’ fritstående standere, de såkaldte abribus, med 71% har Danmarks højeste dækning.

Det skriver AFA JCDeacux i en pressemeddelelse.

TV2 vippet af tronen

For første gang ligger TV 2 ikke som nummer et på dækningshitlisten, viser den seneste måling, hvilket naturligvis vækker glæde hos AFA JCDecaux, der er markedsleder på outdoormarkedet i Danmark.

- På en uge rammer vores annoncører 71% af de 15-59 årige med en landsdækkende abribus serie. Det er der, så vidt vi kan se, ikke noget andet enkeltstående medie, der overgår, siger Mai Britt Lundstrøm, Insights- og Business Development Manager hos AFA JCDecaux. Hun fortsætter:

- Samtidig opnås en frekvens på 28, hvilket er exceptionelt højt og effektivt, når man vil have et budskab manifesteret i forbrugernes bevidsthed. Så vi har her et reklamemedie, som i den grad når ud til danskerne.

- Og for de kommercielt attraktive 15–29 årige er billedet endnu mere udtalt. Her opnår man med klassisk outdoor samme stærke dækning på 71% i løbet af en uge. Og det er faktisk næsten 20 procentpoint højere end TV 2. At afstanden er så stor, kom faktisk bag på os, lyder det fra Mai Britt Lundstrøm.

Ændring i seeradfærden

Ifølge et af landets store mediebureauer, er det ændringen i seernes valg af tv, medier og online-kanaler der er årsagen til skiftet.

- Udviklingen de sidste 6-7 år viser, at flere traditionelt stærke mediegrupper, herunder TV, er faldet i dækning. For flow-TV’s vedkommende er seeradfærden med second og third screen, nye streaming-tjenester osv. slået igennem. Det er selvfølgelig en medvirkende årsag til, at vi i dag ser outdoor have den højeste dækning, siger Karina Malling, Head of Print & OOH hos Omnicom Media Group i en kommentar.

- Når man tager den udvikling i betragtning, er det vel kun forståeligt, at annoncører revurderer deres medieinvesteringer og medievalg. Her er outdoor en af flere muligheder, og med de nye dækningstal bliver outdoormediet i hvert fald ikke mindre attraktivt, siger hun.

LÆS OGSÅ: Frygt for monopol på omdeling af reklamer



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD