Nettos nye butikskoncept påvirker kundernes indkøb
FAKTA
- Frugt- og grøntsalget udgør godt 10 procent mere i nye Netto’er sammenlignet med de oprindelige
- Sodavandssalget er 1,5 procent lavere
- Salget af slik, kager og småkager er faldet med cirka 0,5 procent
Kilde: Netto
Når butikkerne får ny indretning, så ændrer det samtidig kundernes vaner, viser en ny opgørelse fra Netto.
Det kan aflæses direkte i omsætningen, når butikkerne i Netto går over til kædens nye butikskoncept.
Indtil videre har 50 butikker fået en total nyindretning, og her er salget af frugt og grønt 10 procent højere, mens kunderne på den anden side holder en smule igen med slik, kager og sodavand. Det skriver Netto i en pressemeddelelse.
- Vi kan ganske enkelt se, at vores kunder køber anderledes ind i vores nyrenoverede butikker, siger Michael Løve. Han er direktør i Netto International.
- Særligt salget af frugt og grønt er steget meget. Vi er her ikke for at lege madpoliti, men vi ønsker at gøre det let at vælge sunde og indbydende varer, og det viser tallene meget tydeligt, at vores kunder har tagetrigtig godt imod, fortsætter han.
Flere grønne varer
I de nye butikker er frugt og grønt gjort mere tilgængeligt, og samtidig er der kommet flere convenience-varer som færdigsnittede grøntsager i sortimentet.
- Det glæder mig meget, at vi med de nye Netto-butikker også bidrager en smule til folkesundheden, siger Michael Løve og fortsætter:
- Vi vil fortsat have både det sure, det søde og det salte. Men vi holder også konstant øje med de lidt sundere alternativer, der kan gøre en forskel, og som mange kunder også foretrækker.
Gennem 2019 kommer skulle Netto gerne have rullet det nye koncept ud i 80 butikker. Inden for fem år skulle hele kæden - altså over 500 butikker - være med på vognen.
LÆS OGSÅ: Skepsis og åbne arme: Sådan bliver Nettos store nyhed modtaget
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter