Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Nettos nye butikskoncept påvirker kundernes indkøb

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

- Frugt- og grøntsalget udgør godt 10 procent mere i nye Netto’er sammenlignet med de oprindelige

- Sodavandssalget er 1,5 procent lavere

- Salget af slik, kager og småkager er faldet med cirka 0,5 procent

Kilde: Netto

Monday den 16 September 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Når butikkerne får ny indretning, så ændrer det samtidig kundernes vaner, viser en ny opgørelse fra Netto.

Det kan aflæses direkte i omsætningen, når butikkerne i Netto går over til kædens nye butikskoncept.

Indtil videre har 50 butikker fået en total nyindretning, og her er salget af frugt og grønt 10 procent højere, mens kunderne på den anden side holder en smule igen med slik, kager og sodavand. Det skriver Netto i en pressemeddelelse.

- Vi kan ganske enkelt se, at vores kunder køber anderledes ind i vores nyrenoverede butikker, siger Michael Løve. Han er direktør i Netto International.

- Særligt salget af frugt og grønt er steget meget. Vi er her ikke for at lege madpoliti, men vi ønsker at gøre det let at vælge sunde og indbydende varer, og det viser tallene meget tydeligt, at vores kunder har tagetrigtig godt imod, fortsætter han.

Flere grønne varer

I de nye butikker er frugt og grønt gjort mere tilgængeligt, og samtidig er der kommet flere convenience-varer som færdigsnittede grøntsager i sortimentet.

- Det glæder mig meget, at vi med de nye Netto-butikker også bidrager en smule til folkesundheden, siger Michael Løve og fortsætter:

- Vi vil fortsat have både det sure, det søde og det salte. Men vi holder også konstant øje med de lidt sundere alternativer, der kan gøre en forskel, og som mange kunder også foretrækker.

Gennem 2019 kommer skulle Netto gerne have rullet det nye koncept ud i 80 butikker. Inden for fem år skulle hele kæden - altså over 500 butikker - være med på vognen.

LÆS OGSÅ: Skepsis og åbne arme: Sådan bliver Nettos store nyhed modtaget



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD