Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dagligvarebutikker mangler medarbejdere i stor stil

Foto: detailfolk.dk



Wednesday den 18 March 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Der mangler arbejdskraft flere steder i dagligvarehandlen. I Netto rækker de hånden ud til fyringstruede danskere.

Mens mange virksomheder ikke kan se anden udvej end at afskedige personale, så er situationen en anden i dagligvarebranchen, som har mere travlt end normalt.

Det har fået både Netto og Nemlig.com til at efterlyse ekstra arbejdskraft.

- Arbejdet i butikkerne er hårdt for tiden. Medarbejdere har knoklet løs i løbet af den sidste uge, for at danskerne kan få sine dagligvarer, skriver Netto i et jobopslag og fortsætter:

- Vi forsøger efter bedste evne at rykke rundt på medarbejdere internt i Salling Group, men vi er også på jagt efter ekstra hænder. Derfor vil vi gerne række ud til dem, der måske er kommet i klemme hos en virksomhed, der har det svært for tiden.

Manglen på medarbejdere skyldes ikke kun den øgede aktivitet i butikkerne. Salling Group har også sendt flere hundrede medarbejdere hjem, fordi de enten har kroniske sygdomme, eller har været i kontakt med smittede og derfor har fået karantæne, skriver Børsen.

Ingen jubel hos Nemlig

At de også har meget at lave hos Nemlig.com står klart, allerede når man går ind på hjemmesiden. Alle kunder stilles op i en digital kø, som i skrivende stund (onsdag morgen, red) er på næsten 10.000 personer.

Travlheden kræver ekstra mandskab, så Nemlig.com er ved at ansætte 200 nye medarbejdere til virksomhedens base i Brøndby, skriver Politiken.

Før coronavirussen havde netsupermarkedet en vækst i omsætningen på 23 procent i forhold til sidste år - i den forgangne uge lå den på 50 procent.

- Vi fejrer det ikke. Vi har ikke på nogen måde kommunikeret til medarbejderne, at det her er fantastisk, for det er en alvorlig situation, siger Stefan Plenge til Politiken. Han er direktør og stifter.

- Vi føler, at det er en samfundsopgave, vi skal løse nu. Da vi er den største aktør på nettet, er vi dem, der har mulighed for at hjælpe flest. Vi føler, at det er et stort kald at gøre det, siger han.

LÆS OGSÅ: Topchef: Netto 3.0 fyrer op under salget



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD