Topchef: Netto 3.0 fyrer op under salget
FAKTA
Netto 3.0-konceptet
- Markant større frugt- og grøntafdeling
- En større afdeling med convenience-varer
- Ny placering til Spot-varerne
- Mere plads til kød og frost med plads til præsentation af det ferske kød
- Nyt inventar med skandinavisk look. Eksempelvis med træmateriale i frugt- og grøntafdelingen
- Nye farver på inventar og vægge.
- Justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken, så der kommer mere dagslys ind i butikken.
- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.
Kilde: Netto
Det nye butikskoncept i Netto løfter salget markant, lyder status fra topchefen. Især én varegruppe er i fremmarch.
Discountkæden Netto bruger i disse år mange ressourcer på at indføre et nyt koncept i alle sine butikker, som går under navnet Netto 3.0.
Indtil videre har 75 ud af landets 515 Netto-butikker fået sig et ansigtsløft, og det er blevet vekslet til en klar fremgang i salget.
Det skriver Børsen.
- Vi ser et mindre opløft i de butikker, som vi kun har renoveret. Det er cirka halvdelen af butikkerne, siger Michael Løve i et større interview med avisen. Han er administrerende direktør i Netto.
- Men det nye koncept har givet et meget, meget markant opløft i den halvdel af butikkerne, som vi har udvidet eller flyttet, fortsætter han.
Udviklingen er især tydelig inden for frugt og grønt, hvor fremgangen er eksploderet med 20 procent.
Bruger en milliard
De ambitiøse planer om at genopfriske Netto blev præsenteret i december 2018. Salling Group havde sat en milliard kroner af til projektet.
- Grundlæggende ønsker vi at skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, og vi er meget glade for den modtagelse, vi har fået fra kunderne i de første butikker med vores nye koncept, sagde Michael Løve i forbindelse med lanceringen.
Den første butik med Netto 3.0 åbnede allerede i juni 2018, og siden er flere kommet til. I 2020 regner discountkæden med at renovere eller bygge yderligere 80 butikker, skriver Netto i en pressemeddelelse.
Næste i rækken bliver Netto-butikken på Vasevej i Birkerød, som genåbner den 27. februar.
LÆS OGSÅ: Netto-veteran tørner ud for konkurrenten
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter