Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

Topchef: Netto 3.0 fyrer op under salget

Foto: detailfolk.dk



FAKTA

Netto 3.0-konceptet

- Markant større frugt- og grøntafdeling

- En større afdeling med convenience-varer

- Ny placering til Spot-varerne

- Mere plads til kød og frost med plads til præsentation af det ferske kød

- Nyt inventar med skandinavisk look. Eksempelvis med træmateriale i frugt- og grøntafdelingen

- Nye farver på inventar og vægge.

- Justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken, så der kommer mere dagslys ind i butikken.

- Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Kilde: Netto

Onsdag den 19 februar 2020 kl. 10:27 - Kilde: Børsen

Det nye butikskoncept i Netto løfter salget markant, lyder status fra topchefen. Især én varegruppe er i fremmarch.

Discountkæden Netto bruger i disse år mange ressourcer på at indføre et nyt koncept i alle sine butikker, som går under navnet Netto 3.0.

Indtil videre har 75 ud af landets 515 Netto-butikker fået sig et ansigtsløft, og det er blevet vekslet til en klar fremgang i salget.

Det skriver Børsen.

- Vi ser et mindre opløft i de butikker, som vi kun har renoveret. Det er cirka halvdelen af butikkerne, siger Michael Løve i et større interview med avisen. Han er administrerende direktør i Netto.

- Men det nye koncept har givet et meget, meget markant opløft i den halvdel af butikkerne, som vi har udvidet eller flyttet, fortsætter han.

Udviklingen er især tydelig inden for frugt og grønt, hvor fremgangen er eksploderet med 20 procent.

Bruger en milliard

De ambitiøse planer om at genopfriske Netto blev præsenteret i december 2018. Salling Group havde sat en milliard kroner af til projektet.

- Grundlæggende ønsker vi at skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, og vi er meget glade for den modtagelse, vi har fået fra kunderne i de første butikker med vores nye koncept, sagde Michael Løve i forbindelse med lanceringen.

Den første butik med Netto 3.0 åbnede allerede i juni 2018, og siden er flere kommet til. I 2020 regner discountkæden med at renovere eller bygge yderligere 80 butikker, skriver Netto i en pressemeddelelse.

Næste i rækken bliver Netto-butikken på Vasevej i Birkerød, som genåbner den 27. februar.

LÆS OGSÅ: Netto-veteran tørner ud for konkurrenten

Læs hele artiklen på Børsen


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD