Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Tak til en presset detailhandel"

- Lone Rasmussen, Dansk Erhverv
Læs bloggen her

Coop opruster i kampen mod discount: Egne mærker er våbnet

Foto: Superbrugsen



Torsdag den 23 januar 2020 kl. 11:33 af: Kristian Holgersen

Varer fra Coops egne mærker skal fylde langt mere i kundernes indkøbskurve. Det er målet for et kæmpe fremstød.

Dagligvarekoncernen Coop præsenterer nu det seneste træk i kampen mod discountkæderne.

Under parolen “Mere værdi for pengene” bliver det største kampagnefremstød i mange år bragt på banen for at styrke kundernes opmærksomhed på koncernens egne mærker.

Kampagnen fokuserer i særlig grad på serien under Coops eget navn, som tæller over 5.000 varer og omsætter for et “betydeligt milliardbeløb” hvert år. Målet er at øge salget af Coop-serien med cirka 300 millioner.

- Vi ved, at forbrugerne er meget bevidste om pris og vil have værdi for deres penge, siger Amelie de Geer i en pressemeddelelse. Hun er food-direktør i Coop.

- Med Coop-serien får kunderne netop det. Vi vil derfor med kampagnen gøre opmærksom på, at der er en meget nem måde at spare penge på i det daglige, nemlig ved at vælge vores egne mærker, fortsætter hun.

Coop har flere egne mærker på hylderne, heriblandt Änglamark, som hører til blandt de mest kendte af sin slags i dagligvarebranchen. På det punkt halter Coop-serien en smule efter.

Kampagnen indledes i denne uge i Kvickly, SuperBrugsen Dagli´Brugsen og Fakta. Den kommer til at køre i de to kommende måneder med tilbud, massiv eksponering i butikkerne og i Coops app.

Alle Coops egne mærker - Coop, Änglamark, X-tra, Smag Forskellen og 365 - er en del af kampagnen.

LÆS OGSÅ: Kædedirektør forlader Coop og trækker i Matas-trøjen



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:








Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD