Coop opruster i kampen mod discount: Egne mærker er våbnet
Varer fra Coops egne mærker skal fylde langt mere i kundernes indkøbskurve. Det er målet for et kæmpe fremstød.
Dagligvarekoncernen Coop præsenterer nu det seneste træk i kampen mod discountkæderne.
Under parolen “Mere værdi for pengene” bliver det største kampagnefremstød i mange år bragt på banen for at styrke kundernes opmærksomhed på koncernens egne mærker.
Kampagnen fokuserer i særlig grad på serien under Coops eget navn, som tæller over 5.000 varer og omsætter for et “betydeligt milliardbeløb” hvert år. Målet er at øge salget af Coop-serien med cirka 300 millioner.
- Vi ved, at forbrugerne er meget bevidste om pris og vil have værdi for deres penge, siger Amelie de Geer i en pressemeddelelse. Hun er food-direktør i Coop.
- Med Coop-serien får kunderne netop det. Vi vil derfor med kampagnen gøre opmærksom på, at der er en meget nem måde at spare penge på i det daglige, nemlig ved at vælge vores egne mærker, fortsætter hun.
Coop har flere egne mærker på hylderne, heriblandt Änglamark, som hører til blandt de mest kendte af sin slags i dagligvarebranchen. På det punkt halter Coop-serien en smule efter.
Kampagnen indledes i denne uge i Kvickly, SuperBrugsen Dagli´Brugsen og Fakta. Den kommer til at køre i de to kommende måneder med tilbud, massiv eksponering i butikkerne og i Coops app.
Alle Coops egne mærker - Coop, Änglamark, X-tra, Smag Forskellen og 365 - er en del af kampagnen.
LÆS OGSÅ: Kædedirektør forlader Coop og trækker i Matas-trøjen
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter