Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Flere danske vindere i prisuddeling for private label-varer





Wednesday den 22 January 2020 kl. 09:33 af: Kristian Holgersen

Med seks nomineringer og to priser blev discountkæde dansk topscorer ved en international prisuddeling for private label-varer.

Ved årets European Private Label Awards havde den danske afdeling af Lidl muligheden for at tage seks priser med hjem.

Helt så godt endte det ikke med at gå. Men med to priser blev discountkæden stadig dansk topscorer - konkurrenterne Salling Group og Coop måtte nøjes med en enkelt hver.

Lidl vandt for deres serie af blå oste - Mycella og Danablu - som er udviklet af Michelin-kokken Wassim Hallal, og for en stor oksekødsbøf med navnet Deluxe Tomahawk Steak.

- Vi var oppe mod nogle stærke produkter fra vores konkurrenter. Jeg er derfor meget stolt af, at vi nu har vundet. Det er fantastisk, at vi kan kalde både to af vores oste og Tomahawk steaken som European Privat Label Awards 2020 vindere, siger Rasmus Pape i en pressemeddelelse. Han er Purchasing Director hos Lidl i Danmark.

Salling Group vandt en pris for vatpinde af mærket Lovena, som er produceret af bæredygtige bambusrør og  pakket ind i en emballage af genbrugsmaterialer. Coop vandt for en serie af vaskemiddel fra Änglamark.

Satser på egne varer

Rasmus Pape fra Lidl er godt tilfreds med udfaldet af European Private Label Awards, selvom det altså ikke endte med fuldt hus. Priserne og nomineringerne er en anerkendelse af discountkædens egne mærker, som er en central del af forretningsmodellen.

- Private label-produkter udgør cirka 80 procent af vores varesortiment, og det er særligt her, hvor vi vil udvikle os og gøre vores sortiment endnu stærkere, siger han

European Private Label Awards uddeles af branchemagasinet European Supermarket Magazine og gives til dagligvarekæders egne varemærker for gode egenskaber indenfor innovation, præsentation og smag.

Dagligvarekæder fra 13 europæiske lande deltog i konkurrencen. Se alle vinderne HER.

De nominerede danske varer:

Lidl Danmark

- WH selektion af blå oste, Mycella og Danablu. VINDER
- WH Økologisk hyldeblomstdrik.
- WH øl, Lemon Twist med 2,5 procent alkohol.
- Deluxe Julegløgg med Jamaica Rom, pre-mixed.
- Deluxe laks og rejser i fillodej.
- Deluxe Tomahawk Steak. VINDER

Salling Group

- Premieur Madeira Marzipan Bites (marcipanbrød)
- Waves Range (rengøring af glas)
- Lovena Cotton Buds (vatpinde). VINDER

Coop Trading

- Änglamark Salted Caramel Ice Cream Tub (Is)
- Änlgamark Laundry Detergent Range (vaskemiddel). VINDER

LÆS OGSÅ: Medarbejder afslører stor private label-satsning i Salling Group



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD