Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Netto i sexet navnesag

Der er et lidt andet sortiment på hylderne i Jan Jacobsens online sexshop end hos supermarkedskæden Netto.
Foto: sexnetto.dk



Thursday den 23 January 2014 kl. 09:28 - Kilde: Flere medier

Supermarkedskæden har indledt en navnekrig mod en online sexbutik, som man mener krænker kædens varemærke.

Umiddelbart er der ikke det store sammenfald mellem discountsupermarkedet Netto og den 37-årige Jan Jacobsens online sexbutik.

Alligevel har Dansk Supermarked, der står bag Netto-kæden, valgt at føre en sag mod sønderjyden og hans ti år gamle butik. Det er navnet, den er gal med. Jan Jacobsen har nemlig kaldt sin butik for sexnetto.dk, og hos Dansk Supermarked mener man, at det er at lukrere på Nettos renomme og varemærke. Dagligvaregiganten har derfor anlagt en sag ved domæneklagenævnet, skriver flere medier.

Sexshop-ejeren siger til Metroxpress, at han ikke forstår sammenligningen, og er bange for, at det vil have store økonomiske konsekvenser for ham, hvis han bliver tvunget til at droppe det navn, han har brugt år på at bygge op. Pressechef i Dansk Supermarked Mads Hvitved Grand siger til Ekstra Bladet, at man ikke vil udtale sig i den konkrete sag, men at man som udgangspunkt går efter alle, som, man mener, krænker navnet Netto.

Der forventes at ligge en afgørelse fra Domæneklagenævnet om et par måneder.

LÆS OGSÅ: Dom: Netto skal betale 400.000 for reklamefilm



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD