Netsupermarked vender minus til plus
Sartorvet.com, der sælger dagligvarer online til både private- og erhvervskunder, kan nu melde om sorte tal på bundlinjen.
Danskerne er så småt begyndt at få øjnene op for at købe dagligvarer online.
Flere spillere har med større og mindre succes forsøgt at vinde indpas på online dagligvaremarkedet. En af dem er Sartorvet.com, der i det seneste regnskabsår har formået at vende et underskud på 87.000 kroner til et overskud på 323.000 kroner.
Dog må netsupermarkedet fortsat kæmpe med en negativ egenkapital på 1,9 millioner kroner, men ledelsen forventer stigende resultater de kommende år, som skal hjælpe med at reetablere egenkapitalen via indtjeningen i løbet af en kortere årrække.
For at sikre den fremtidige drift indestår ejeren, Richard Sartou, for finansieringen frem til selskabets ordinære generalforsamling i 2015.
Bygget op som et varehus
Sartorvet.com er bygget op som et varehus og har både en food og en non food afdeling, hvorfra der eksempelvis sælges isenkram.
Konceptet bag Sartorvet.com er skabt af Richard Sartou, der er udlært købmand i den gamle skole og har sin jobmæssige ballast fra stillinger som blandt andet leder i ISO og Kvickly og som selvstændig erhvervsdrivende i firmafrugt gennem tre år.
Netsupermarkedet leverer både til private og erhvervskunder på Sjælland, Fyn og i det østlige Jylland. De største konkurrenter på markedet er store spillere som nemlig.com og irma.dk.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter