Nemlig.com skrotter forbrugernes gamle pejlemærke
Forbrugerne ændrer adfærd. Derfor har Nemlig.com nu besluttet at pille en af de mest traditionelle dele af markedsføringen ud af arsenalet.
Nemlig.com har ingen fysiske butikker.
Trods den digitale forretningsmodel har supermarkedet alligevel trykt millioner af traditionelle tilbudsaviser hvert eneste år. Indtil nu, i hvert fald.
Fra årsskiftet har Nemlig.com valgt at sætte en stopper for tilbudsavisen Fristelser, som plejer at følge med kundernes ordrer. I stedet bliver tilbud og nyheder flyttet over på de digitale kanaler.
- Tilbudsavisen har i mange år været et pejlemærke for tilbud, siger Mikkel Pilemand i en pressemeddelelse. Han er kommerciel direktør i Nemlig.com.
- I dag bruger forbrugerne i stedet en langt mere digital og målrettet form for søgning af varer og tilbud. Derfor vil vi fremover satse på at skabe nye og mere unikke tilbudsoplevelser til vores kunder via digitale kanaler, siger han.
Beslutningen, som er en del af Nemlig.coms strategi for bæredygtighed, kommer til at skære forbruget af papir ned med 90 tons om året.
Samtidig bliver det muligt at gøre markedsføringen mere personlig,lyder det fra den kommercielle direktør.
- Ved at bruge de digitale kanaler kan vi meget nemmere lave tilbud, der taler til den enkelte kunde – så vi fx fokuserer på tilbud på frugt og grøntsager til vores kunder, der ikke køber kød, siger Mikkel Pilemand.
Nemlig.com vil i fortsat udgive udvalgte tryksager til kunderne. Blandt andet vil bladet om vin, Connaisseur, der udkommer en gang hver måned.
LÆS OGSÅ: Plenge og Nemlig.com står tilbage med enorm salgsvækst
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter