Masser af dårlig omtale klæber til Nemlig.com i måling
Forbrugernes syn på Nemlig.com lider stærkt under de mange sager i medierne, viser måling. Ingen andre i branchen scorer så lavt.
Dårlig omtale er bedre end ingen omtale, sagde rejsekongen Simon Spies vist engang.
Måske indeholder det en vis sandhed. Men på den anden side er det heller ikke en gratis omgang at få den ene møgsag efter den anden kørt igennem mediemøllen.
Det kan Nemlig.com skrive under på. I en undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia, som ser nærmere på forbrugernes tillid til dagligvarekæderne, ligger netsupermarkedet på en sidsteplads. Det skriver Børsen.
Blot 26 procent af respondenterne er brand believers, mens andelen af brand rejectors også ligger på 26 procent.
- Jeg ville lyve, hvis jeg påstod, at det overraskede os, hvordan vi scorer i undersøgelsen. Vi har været udsat for en hetz gennem skriverierne i medierne velorkestreret af 3F. Nu skal vi arbejde på at komme tilbage og skabe tillid hos den gængse befolkning, siger Mikkel Pilemand til Børsen. Han er kommerciel direktør i Nemlig.com.
Flere historier om tvivlsomme arbejdsforhold for chaufførerne hos især Nemlig.com - men også i Coop.dk MAD - har været fremme i medierne gennem 2021. Senest har en sag mellem Københavns Kommune og Nemlig.coms moderselskab - Intervare A/S - fyldt i spalterne.
LÆS OGSÅ: Selskabet bag Nemlig.com kræver dementi efter coronahistorie
Læs hele artiklen på BørsenFlere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter