Tøjkæde introducerer helt nyt forretningskoncept
En ny webside, der henvender sig til særlige målgrupper i forretningsverdenen, skal bane vejen for dansk tøjkæde.
Herretøjskæden Mr vil erobre markedsandele med et nyt koncept, der henvender sig til andre virksomheder. Det skriver Mr. i en pressemeddelelse.
Konceptet skal gøre det nemt for erhvervskunders medarbejdere at bestille arbejdstøj hjemmefra.
- Med Mr Business kan vores butikker give lokale virksomheder en service, der endnu ikke er set i markedet, når det handler om arbejdstøj, siger Frank Skovgaard, der er administrerende direktør i Mr.
- Vi leverer traditionelt arbejdstøj, men vi skiller os især ud, fordi vi til for eksempel sælgere, kontor- og forretningsfolk kan tilbyde et udvalg af mærkevarer, som de konkurrerende profiltøjsforhandlere ikke har – arbejdstøj kan sagtens være andet end basisartikler og kedeldragter. Ved at gå så målrettet ind på B2B-markedet får butikkerne samtidig bedre mulighed for at udnytte de stille timer i løbet af dagen.
Arbejdsgiver fastsætter rammer
Konceptet går under navnet Mr Business. Her får virksomheder deres egen webportal, hvor medarbejderne selv kan håndtere deres køb ud fra rammer, som arbejdsgiveren har fastsat.
– Flere og flere virksomheder går i dag op i, hvordan deres medarbejdere går klædt, og for dem er det en kæmpe fordel pludselig at kunne tilbyde de ansatte det udvalg af mærkevarer, som Mr-butikkerne råder over. Medarbejdere vil opleve det som et væsentligt gode, at de selv kan vælge mærkevaretøj, og det er nemt for arbejdsgivere, der for eksempel kan fastlægge en overordnet dresscode eller en beløbsmæssig ramme og ellers overlade indkøbet til medarbejderen selv, siger direktør i brancheforeningen WEAR, Nikolai Klausen, i pressemeddelelsen.
LÆS OGSÅ: Bundlinjen dykker markant hos Tøjeksperten og Wagner
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter