Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Alle kender ROI, men har du fokus på ROE?"

- Morten Max, MAX - Retail Made Simple
Læs bloggen her

Dansk tøjkæde satser digitalt: Touchskærme i butikkerne

Foto: detailfolk.dk



Onsdag den 28 februar 2018 kl. 11:33 af: Kristian Holgersen - 0

En digital satsning giver flere hyldemeter, lyder det fra tøjkæde, der vil udviske grænsen mellem fysiske butikker og nethandel.

Med en satsning på et nyt omnichannel-koncept vil Tøjeksperten forhindre at tabe for mange kunder til de rene netbutikker. Det skriver kæden af herretøjsbutikker i en pressemeddelelse.

Målet er at give kunderne det bedste fra begge verdener, lyder det fra den administrerende direktør, Simon Würtz.

- Mere handel vil utvivlsomt foregå online, og hos Tøjeksperten har vi valgt at indarbejde fordelene og mulighederne med den nye teknologi i vores koncept, frem for at se e-handlen som en trussel, siger han.

- Vi kobler online-mulighederne sammen med det, den fysiske butik kan tilbyde. Vi tog på et tidligt tidspunkt en strategisk beslutning om, at vi ville være med i udviklingen på omnichannel, og det har vi gavn af i dag, fortsætter Simon Würtz.

Touchskærme giver større udvalg

Konkret betyder satsningen på omnichannel blandt andet, at store touchskærme i butikkerne fremover giver kunderne adgang til alle de brands, Tøjeksperten fører.

- Med den enkelte butiks adgang til Tøjekspertens centrallager forøges hyldemetrene radikalt, og dermed får butikkerne mulighed for at øge omsætningen, hvilket vores statistik også viser, rent faktisk er det, der sker, siger marketing manager Brian Børsting.

- Det virtuelle showroom på skærmen er skabt i et lækkert design, som er nemt at navigere rundt i – modsat i de tidligere versioner, som dybest set blot indebar en lagerinformation, hvor ekspedienten kunne se en linjes tekst med style, størrelse og farve. Touchskærmene er blevet et ekstra salgsværktøj, fortsætter han.

Udvisker forskellen mellem net og butik

Kunderne kan bestille tøjet hjemmefra og få det leveret til døren. Men det er også muligt at hente online-bestillingerne i butikken, hvor prøverum og personale står klar.

- Vi arbejder mod at udviske grænserne mellem de fysiske butikker og onlinehandel mere og mere. De ordrer, der kommer via omnichannel, er større sammenholdt med ordrer, hvor kunden udelukkende bruger nettet eller butikken, siger Simon Würtz.

- Omnichannel giver højere omsætningshastighed, bedre mulighed for at skabe plussalg, og ikke mindst giver det kunden en bedre oplevelse, fordi vi her og nu kan dække behovet uanset, om tøjet er fysisk til stede i butikken eller ej. Vi skaber en win-win-win-situation, fordi omnichannel er en fordel for forbrugeren, det er en fordel for den enkelte butik, og det er en fordel for kæden, siger han.

LÆS OGSÅ: Tøjgigant åbner digital konceptbutik



Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD