Dansk tøjkæde satser digitalt: Touchskærme i butikkerne
En digital satsning giver flere hyldemeter, lyder det fra tøjkæde, der vil udviske grænsen mellem fysiske butikker og nethandel.
Med en satsning på et nyt omnichannel-koncept vil Tøjeksperten forhindre at tabe for mange kunder til de rene netbutikker. Det skriver kæden af herretøjsbutikker i en pressemeddelelse.
Målet er at give kunderne det bedste fra begge verdener, lyder det fra den administrerende direktør, Simon Würtz.
- Mere handel vil utvivlsomt foregå online, og hos Tøjeksperten har vi valgt at indarbejde fordelene og mulighederne med den nye teknologi i vores koncept, frem for at se e-handlen som en trussel, siger han.
- Vi kobler online-mulighederne sammen med det, den fysiske butik kan tilbyde. Vi tog på et tidligt tidspunkt en strategisk beslutning om, at vi ville være med i udviklingen på omnichannel, og det har vi gavn af i dag, fortsætter Simon Würtz.
Touchskærme giver større udvalg
Konkret betyder satsningen på omnichannel blandt andet, at store touchskærme i butikkerne fremover giver kunderne adgang til alle de brands, Tøjeksperten fører.
- Med den enkelte butiks adgang til Tøjekspertens centrallager forøges hyldemetrene radikalt, og dermed får butikkerne mulighed for at øge omsætningen, hvilket vores statistik også viser, rent faktisk er det, der sker, siger marketing manager Brian Børsting.
- Det virtuelle showroom på skærmen er skabt i et lækkert design, som er nemt at navigere rundt i – modsat i de tidligere versioner, som dybest set blot indebar en lagerinformation, hvor ekspedienten kunne se en linjes tekst med style, størrelse og farve. Touchskærmene er blevet et ekstra salgsværktøj, fortsætter han.
Udvisker forskellen mellem net og butik
Kunderne kan bestille tøjet hjemmefra og få det leveret til døren. Men det er også muligt at hente online-bestillingerne i butikken, hvor prøverum og personale står klar.
- Vi arbejder mod at udviske grænserne mellem de fysiske butikker og onlinehandel mere og mere. De ordrer, der kommer via omnichannel, er større sammenholdt med ordrer, hvor kunden udelukkende bruger nettet eller butikken, siger Simon Würtz.
- Omnichannel giver højere omsætningshastighed, bedre mulighed for at skabe plussalg, og ikke mindst giver det kunden en bedre oplevelse, fordi vi her og nu kan dække behovet uanset, om tøjet er fysisk til stede i butikken eller ej. Vi skaber en win-win-win-situation, fordi omnichannel er en fordel for forbrugeren, det er en fordel for den enkelte butik, og det er en fordel for kæden, siger han.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter