Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk tøjkæde stormer frem efter flere hårde år

Foto: detailfolk.dk



Thursday den 8 March 2018 kl. 05:44 - Kilde: Finans

Salget er gået markant frem for dansk modebrand, der driver omkring 100 butikker i Nordeuropa.

Det går godt for den danske virksomhed Ball Group, der står bag modebrandet Zizzi. Salget er i 2017 gået frem med 86 millioner kroner – en stigning på 20 procent. Det skriver Finans.

Omsætningen ender derfor på 484 millioner kroner, mens Ebita lander på 16 i 2017.

Væksten må siges at være en forandring for virksomheden, hvis salg ellers har udviklet sig nedadgående siden 2012, blandt andet på grund af frasalg af andre brands.

Zizzi har specialiceret sig i modetøj til kurvede kvinder og står bag 100 butikker i Nordeuropa, heraf 45 i Danmark. 

Ball Group har været i gang med en omstrukturering af virksomheden, og derfor ender det øgede salg ikke i en sort bundlinje, men i stedet med et underskud på små to millioner kroner. 

Adm. direktør, Kuno Kildetoft Mehlsen, forventer en lignende vækst til næste år og et markant løft af driftsresultatet.

LÆS OGSÅ: Dansk brand dropper sælgere som kommer ud i butikkerne

Læs hele artiklen på Finans


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD