Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Dansk brand dropper sælgere som kommer ud i butikkerne

Billedet er fra Zizzia Instagramprofil.




Monday den 11 December 2017 kl. 06:00 af: Lise Møller Schilder

Det kan ikke betale sig at have sælgere ansat, der kører ud til butikkerne, vurderer dansk brand, som nu satser på digitalt salg.

Den danske modevirksomhed Ball Group, der står bag plus-size-brandet Zizzi, har valgt at transformere sit engrossalg til butikker fuldstændig.

Det betyder, at der ikke længere vil være kørende sælgere på vegne af Ball Group, som halvårligt kommer på besøg i tøjbutikkerne og fremviser næste sæsons kollektionsprøver. Det skriver Ball Group i en pressemeddelelse.

I stedet samler Ball Group sit salg til hundredvis af butikker i en b2b-onlineplatform.

Nødvendig transformation

Tiltaget blev lanceret i forbindelse med en omfattende transformation, hvor virksomheden i 2016 solgte halvdelen af forretningen fra og fokuserede 100 procent på plus size-tøj og brandet Zizzi. 

– Branchens fremtid er digital. Alle taler om det, men det er de færreste, der ligesom os har organisationen til at tage skridtet fuldt ud. Vi vil hellere træffe det rigtige valg som de første i dag, fremfor at følge efter konkurrenterne om fem år, siger administrerende direktør i Ball Group, Kuno Kildetoft Mehlsen, og fortsætter:

- Derfor opgraderer vi kontakten til de professionelle kunder, så den udelukkende foregår på vores nyudviklede onlineplatform. Vi vil vinde kampen om retail og online, og vi er overbevist om, at vores strategi er den rigtige.

Alle vinder
Nikolai Klausen, direktør i brancheforeningen WEAR, under Dansk Erhverv, ser positivt på Ball Groups tiltag.

– Jeg har længe advokeret for bedre partnerskaber mellem producenter og butikker. Ved at afskaffe sælgerledet kommer Ball Group faktisk tættere på deres professionelle kunder. Det er rigtig stærkt set. Udspillet er et opgør med en etableret social konstruktion, men jeg tror, at alle parter vinder mere, end de taber ved det, siger Nikolai Klausen.

LÆS OGSÅ: Stort modebrand styrker salget og ser mod USA



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD