Dansk brand dropper sælgere som kommer ud i butikkerne
Det kan ikke betale sig at have sælgere ansat, der kører ud til butikkerne, vurderer dansk brand, som nu satser på digitalt salg.
Den danske modevirksomhed Ball Group, der står bag plus-size-brandet Zizzi, har valgt at transformere sit engrossalg til butikker fuldstændig.
Det betyder, at der ikke længere vil være kørende sælgere på vegne af Ball Group, som halvårligt kommer på besøg i tøjbutikkerne og fremviser næste sæsons kollektionsprøver. Det skriver Ball Group i en pressemeddelelse.
I stedet samler Ball Group sit salg til hundredvis af butikker i en b2b-onlineplatform.
Nødvendig transformation
Tiltaget blev lanceret i forbindelse med en omfattende transformation, hvor virksomheden i 2016 solgte halvdelen af forretningen fra og fokuserede 100 procent på plus size-tøj og brandet Zizzi.
– Branchens fremtid er digital. Alle taler om det, men det er de færreste, der ligesom os har organisationen til at tage skridtet fuldt ud. Vi vil hellere træffe det rigtige valg som de første i dag, fremfor at følge efter konkurrenterne om fem år, siger administrerende direktør i Ball Group, Kuno Kildetoft Mehlsen, og fortsætter:
- Derfor opgraderer vi kontakten til de professionelle kunder, så den udelukkende foregår på vores nyudviklede onlineplatform. Vi vil vinde kampen om retail og online, og vi er overbevist om, at vores strategi er den rigtige.
Alle vinder
Nikolai Klausen, direktør i brancheforeningen WEAR, under Dansk Erhverv, ser positivt på Ball Groups tiltag.
– Jeg har længe advokeret for bedre partnerskaber mellem producenter og butikker. Ved at afskaffe sælgerledet kommer Ball Group faktisk tættere på deres professionelle kunder. Det er rigtig stærkt set. Udspillet er et opgør med en etableret social konstruktion, men jeg tror, at alle parter vinder mere, end de taber ved det, siger Nikolai Klausen.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter