Stort modebrand styrker salget og ser mod USA
Et danskbaseret modebrand med 39 egne butikker i Skandinavien øger omsætningen markant. Nu ser ledelsen mod vest.
Med nye ejere ombord har modekoncernen Masai igen formået at styrke salget. Det fremgår af årsregnskabet for 2016/17, som netop er offentliggjort.
Her stiger omsætningen med 12 procent til 445 mio. kroner. Fremgangen sker efter et godt år for alle tre salgskanaler: egne butikker, onlinesalg og engrossalg. Årets resultat blev 121 mio. kroner før skat.
- Masai Clothing Company blev i sommeren 2015 solgt af stifterne til den engelske kapitalfond Silverfleet Capital. Den nye ejer har givet mulighed for investeringer i fremtiden. Der er investeret i en onlineplatform, udvidelser på eksisterende markeder og satsning på USA, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
Netbutikken, som blev lanceret i august 2016, er kommet rigtig godt fra start, vurderer virksomheden, der forventer endnu større vækst på området de kommende år.
Masai Clothing Company blev grundlagt i 1992. I dag sælges tøjet af mere end 1300 uafhængige detailbutikker og stormagasiner. Samtidig har koncernen 39 egne butikker i Danmark, Sverige og Norge, som bidrager med 29 procent af den samlede omsætning.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter