Modekæde dropper logo
Abercrombie & Fitch dropper nu at trykke det velkendte logo på sit tøj i forsøget på at vinde kernekunderne tilbage.
Abercrombie & Fitch vil nu droppe logotrykket på sit tøj, der ellers har været kendetegnende for kæden.
Det bekendtgjorde CEO Mike Jeffries for nyligt, efter den amerikanske kæde endnu en gang måtte melde om en nedadgående salgskurve, skriver flere medier.
Kæden har ifølge Times måttet se mange af dens kernekunder, de unge, vende sig mod kæder som H&M og Zara, der ikke trykker store iøjenfaldende logoer på deres kollektioner. Og den tendens vil man nu følge i kæden, der tidligere har været i vælten, fordi topchef Mike Jeffries har udtalt sig om, at tykke og tabere ikke er velkomne i kædens smarte butikker.
LÆS OGSÅ: Abercrombie & Fitch i strid PR-modvind
Den bemærkning har Mike Jeffries siden undskyldt og nu prøver han altså at trække det amerikanske brand i en helt ny retning ved at skrue ned for logoerne. I første omgang er det i USA, men ifølge Politiken vil der også blive længere mellem tøjet med påtrykt logo i kædens danske butik på Købmagergade i København.
At droppe logoet er ikke det første tiltag, som Abercrombie & Fitch tager i forsøget på at ændre opfattelsen af kæden. Tidligere har vi her på detailfolk.dk også skrevet om, at man i testbutikker forsøger sig med et anderledes butikskoncept, der skruer ned for de dunkle parfumefyldte lokaler med ekspedienter i bar overkrop, som Abercrombie & Fitch ellers har været kendt for.
LÆS OGSÅ: Abercrombie & Fitch justerer butikskoncept
Abercrombie & Fitch har 843 butikker i hjemlandet og 163 butikker i resten af verden.
Flere detailnyheder | Gå til forsiden |
Afstemning
Seneste nyheder
Netbutik køber virksomhed kendt fra DR-program
Kaffebutik bliver til en lille kæde
Danske stormagasiner satser på eksklusivt genbrug
Elev fra Matas løber med førstepladsen ved Fagprøveprisen
Ruller nyt smileymærke ud i landets butikker
Se de tre stærke prismodtagere ved årets Danish Retail Award
Fastholder mål om 40-50 butikker på dansk grund
Overtager ejerskab af møbelkæde for 1 krone
Seneste afstemninger
(Primært specialhandel) Hvordan er salget gået i første kvartal af 2023?
(Primært arbejdsgiver) Er den nye overenskomst fonuftig?
Hvordan endte julesalget 2022? (Primært specialhandel)
Hvordan endte Black Friday/Black Week salgsmæssigt sammenlignet med 2021? (Primært specialhandel)
Mest læste nyheder
Seneste nyheder
Seneste blogindlæg
Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt?
”Grøn” markedsføring er blevet et brandvarmt emne
Stop skævvridningen og vis erhvervssind: Udskyd udbetalingen af feriepenge og hjælp flere brancher!
Længere reklamationsret giver ikke mere holdbare produkter
Kære erhvervsminister: her er 5 grunde til at din argumentation om tilladt non-food salg i supermarkeder ikke holder en meter