Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Mobilbetaling er godt for små butikker og private

Foto: Danske Bank



Om undersøgelsen

Undersøgelsen er foretaget gennem Epinions Danmarkspanel i perioden fra den 5. maj til 15. maj 2015. I alt 2.003 personer har deltaget. Data er vejet i forhold til alder, køn, region og uddannelse, så undersøgelsen er at betragte som repræsentativ i forhold til den danske befolkning.

Friday den 21 August 2015 kl. 08:34 af: Søren Duran Duus

Mobilbetaling kan vise sig at være en regulær vækstdriver for små virksomheder og selvstændige, viser undersøgelse.

Boder på loppemarkeder, vinduespolering og issælgere på stranden.

Flere og flere små erhvervsdrivende og private sælgere tager imod mobilbetaling, hvilket særligt den yngre del af befolkningen gør brug af.

I en undersøgelse fra Eniro Danmark svarer 17 procent af de 18-35-årige således, at de har brugt mobilbetaling til at betale for et produkt i en fysisk butik, mens 28 procent har brugt det på et loppemarked eller madmarked.

LÆS OGSÅ: Krigen om mobilbetaling optrappes

Flere fordele

Ifølge Eniro, der står bag Krak og De Gule Sider, kan mobilbetaling vise sig at være en regulær vækstdriver for de små virksomheder og selvstændige, fordi det nemt og billigt at integrere i sin forretning.

- De mindre erhvervsdrivende på for eksempel kræmmermarkeder og nogle af de mange madmarkeder, der er skudt op rundt omkring i landet, har ikke altid en kortløsning til rådighed, og er de for eksempel kun på markedet i nogle dage, er mobilbetaling ofte langt billigere end kortterminaler, siger Allan Jakobsen, der er administrerende direktør i Eniro Danmark.

- Derudover har de fleste sikkert oplevet at passere en bod og ærgre sig over, at man ikke lige havde kontanter på lommen. Det problem løser mobilbetaling stort set – og det må betyde, at flere købelystne danskere foretager impulskøb og laver hurtige handler til gavn for dem selv og de små erhvervsdrivende, siger direktøren i en pressemeddelelse.

LÆS OGSÅ: Ekspert: Der er perspektiver i Dansk Supermarkeds satsning på mobilbetalinger

Fakta fra undersøgelsen:

  • 10 procent af danskerne har brugt mobilbetaling i en fysisk butik, som ikke var del af en større kæde. Blandt de 18-35-årige er det 17 procent.
  • 16 procent af danskerne har brugt mobilbetaling som betalingsmiddel på et loppemarked, kræmmermarked eller madmarked. For de 18-35-årige er det tal 28 procent.
  • 25 procent har brugt mobilbetaling til at betale for et produkt eller en serviceydelse hos en privat fx gennem DBA eller Trendsales. Blandt de 18-35-årige er det 40 procent. 


Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD