Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har coronakrisen givet varig opblomstring til bymidterne eller blot kunstigt åndedræt? "

- Dennis Clausager, detailfolk.dk
L�s bloggen her

Minister besøger Lidl på grund af særligt tiltag

Fødevareminister Mogens Jensen (th) og Rasmus Pape.




Monday den 3 February 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

Discountkæden Lidl var de første til at sætte en aldersgrænse på energidrikke. Det har vakt en ministers interesse.

Tilbage i september 2018 valgte Lidl at indføre en aldersgrænse på 16 år for køb af energidrikke.

Discountkæden var de første til at indføre en aldersgrænse, og indtil videre har ingen af de resterende dagligvarekæder valgt at gøre dem kunststykket efter. Til gengæld har det fået opmærksomhed på Christiansborg.

Torsdag var fødevareminister Mogens Jensen (A) forbi en Lidl-butik på Frederiksberg for at høre nærmere om kædens erfaringer på området.

- Vi er utrolig glade for, at ministeren nu sætter fokus på emnet, siger Rasmus Pape en pressemeddelelse. Han er Purchasing Director i Lidl.

- Selvfølgelig kan vi gøre en forskel i vores 125 butikker, men det er jo i sidste ende ministeren, der har mulighed for at sætte tiltag i værk, som for alvor kan vende den bekymrende udvikling, fortsætter han.

Positive kunder

Aldersgrænsen for energidrikke blev sat i værk efter anbefalinger fra blandt andre DTU Fødevareinsituttet og Hjerteforeningen, skriver Lidl.

- Førende eksperter pegede entydigt på, at energidrikke kan være skadelige for børn og unge under 16 år. Det reagerede vi på og besluttede os for at tage ansvar og gå forrest ved at indføre en aldersgrænse på 16 år i alle butikker, siger Rasmus Pape.

Han fremhæver, at modtagelsen har været god hos kunderne.

- Vi oplever, at danskerne godt kan se logikken i initiativet. Især forældre, som har fulgt bekymret med i debatten om de uheldige virkninger, kombinationen af for meget koffein og sukker kan få for børn og unge, er rigtig glade for tiltaget, siger Rasmus Pape.

LÆS OGSÅ: Coop opruster i kampen mod discount: Egne mærker er våbnet



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD