Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Har du prøvet social selling i din butik eller som digital strategi?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
L�s bloggen her

Millionkapital skal gøre ny dansk modeportal global

De tre stiftere af TheFashion.com, CEO Kasper Vardrup (forrest), Editor in Chief Ida Alder Olsen og CTO Troels Knak-Nielsen har fået tilført millioner til at sætte fart på vækstambitionerne.
Foto: PR foto



Tuesday den 11 November 2014 kl. 15:28 af: Dennis Clausager

Flere hundrede tusinde besøgende på få måneder har givet tre iværksættere tro på en global succes. 10 mio kr. skal nu sætte fart på ekspansionen.

På kun ét år har tre danske iværksættere skabt, hvad der har potentiale til at blive en international succes. Siden efteråret 2013 har trion skabt modeportalen TheFashion.com, der samler overblikket over udvalget i førende danske og internationale webshops inden for modetøj, sko og accessories.

Portalen er en såkaldt aggregator, der søger i en række webshops, så man kun behøver at søge ét sted. Kunderne får på den måde meget hurtigt et stort indblik i udvalget i alle de førende mode-webshops herhjemme og i udlandet.
 
- For mange forbrugere kan det være en jungle at shoppe modetøj og -sko på nettet. Der er et utal af produkter og webshops, og det er umuligt at danne sig et overblik. Det problem løser TheFashion.com ved at samle og udvælge produkter på tværs af et stort antal butikker. Vores unikke data gør det muligt at gennemskue, hvad der er populært lige nu, og hvor varen er billigst, siger CEO og medstifter Kasper Vardrup i en udtalelse.

Fra 0 til 10 millioner på ét år

Virksomheden blev grundlagt i København i efteråret 2013, og den webbaserede platform blev lanceret i maj måned i år og har oplevet en eksplosiv tilgang af brugere.

- På bare få måneder er vi blevet et af de mest besøgte mode-websites i Danmark, og det helt uden at vi har brugt penge på markedsføring. Vi oplever også, at der kommer brugere fra udlandet til vores site, og vi kan allerede nu se, at der er et stort potentiale i udlandet, siger Kasper Vardrup.

LÆS OGSÅ: Miinto får modeprofil i bestyrelsen

Det potentiale kunne ’startup-fabrikken’ Rainmaking og Muuto-stifteren Kristian Byrge også se, og investerede derfor allerede i 2013 i TheFashion.com. Men med den nye venture kapital på 10 millioner kroner fra Væstfonden og North-East Venture, kan der nu for alvor sættes fart i de globale ambitioner, hvilket Vækstfonden ser frem til.

- TheFashion.com skaber transparens i et marked, hvor mange af de samme modeprodukter findes i flere forskellige onlinebutikker, men der er til gengæld stor forskel på pris, leverance og handelsvilkår. Sitet skaber langt bedre forudsætninger for, at den enkelte forbruger kan få overblik, vælge og sammenligne priser og produkter og handle på egne præmisser, siger Søren Jessen Nielsen, investeringsansvarlig i Vækstfondens afdeling for direkte ventureinvesteringer, VF Venture.

TheFashion.com har allerede et bredt samarbejde med store internationale webshops som ASOS, Zalando og TheOutnet samt mindre eksklusive webshops som Youheshe og HollyGolightly.

LÆS OGSÅ: Stifterne er tilbage ved roret i Stylepit



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD