Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Den fysiske butiks største trussel!"

- Michael Friis Møller, Retailrådgiver – Meng & Company
L�s bloggen her

Megahits fra 90’erne bliver en del af Aldis nye reklameunivers





Monday den 16 August 2021 kl. 11:55 af: Kristian Holgersen

I dag kan Aldi Danmark præsentere et helt nyudviklet reklameunivers, hvor flere velkendte hits spiller en vigtig rolle.

Selv efter 44 år på det danske marked fremstår Aldi stadig en anelse fremmed for mange forbrugere.

Det indrømmer marketing- og kommunikationsdirektør Karina Marott gerne. Hun kan nu præsentere et helt nyt reklameunivers under sloganet ’Kom hjem med mere’, som skal forsøge at rykke ved folks opfattelse af den tyskejede discountkæde.

- For mange er Aldi slet ikke inde på lystavlen, når der skal købes ind. Derfor kommer de ikke ind og oplever forandringen i ’det nye Aldi’, siger Karina Marott og henviser til den revitalisering af butikkerne, som har været undervejs gennem længere tid.

En central del af det nye reklameunivers er kendte hits fra 90’erne som Cotton-Eyed Joe af Rednex og Sex Bomb af Tom Jones. Umiddelbart kunne det lyde som et spøjst valg midt i kædens revitalisering.

- Med det nye univers vil vi gerne vise, at vi forstår danskernes hverdag, og med glimt i øjet og kendte hits få paraderne ned hos Hr. og Fru Danmark, siger Karina Marott og fortsætter:

- Vi er gået meget målrettet til værks og har udviklet og testet gennem længere tid. Universet er humoristisk, musikalsk og baseret på stærke hverdagsindsigter, som forbrugerne kan nikke genkendende t

Danskerne elsker discount - men ikke Aldi

Reklameuniverset er blevet til med hjælp fra et trekløver bestående af bureauerne &Co, Essencius og Dentsu X.

- Aldi er i gang med en bemærkelsesværdig transformation - digitalt, organisatorisk og kommunikativt. Aldi opfandt discount, og danskerne elsker discount, men ikke Aldi - endnu, siger Christina Schärfe Lambach, Managing Partner i Essencius, som assisterer med PR, CSR-kommunikation og intern kommunikation.

- Vores opgave er at give forbrugere og medarbejdere mere med hjem end de forventer, når de oplever eller læser om Aldi, og når de møder på arbejde i Aldi, siger hun.

Reklameuniverset lanceres d. 16. august, og den første reklamefilm har en dansk omskrivning af kæmpehittet ’Sex Bomb’ som omdrejningspunkt.

LÆS OGSÅ: Den nye salgsdirektør i Aldi Danmark vil bidrage til hård kamp



Flere detailnyheder Gå til forsiden




Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:


Seneste cases og nyheder fra RetailDirect







Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9B | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD