Tilmeld detailnyheder     Tip en ven om detailfolk     Cookies     Sitemap     RSS

"Er søgemaskineoptimering relevant for den fysiske butik?"

- Peter Skjold Mogensen, Lektor - Cph Business
Læs bloggen her

McDonald's indfører tjenere

Foto: detailfolk.dk



Mandag den 21 november 2016 kl. 09:14 - Kilde: New York Times - 0

Efter at have testet kombinationen af maskiner og tjenere på udvalgte restauranter, indfører McDonald's et helt nyt koncept.

Burgergiganten McDonald's har over længere tid eksperimenteret med maskiner, som måske skulle erstatte de ansatte ved kassen. Medarbejderne skal dog ikke frygte for deres job, for de kommer stadig til at spille en rolle. Nu skal de nemlig arbejde som tjenere. Det fortæller McDonald's til New York Times.

Konceptet går ud på, at kunderne bestiller deres varer ved en maskine, som også giver dem en digital placering i restauranten. Dernæst ankommer en tjener så med deres mad. Konceptet har vist sig at være en så stor succes, at det nu skal udbredes til hele USA. 

- De fleste af vores ansatte står typisk bag disken, som har været en barriere mellem personalet og kunden, siger Steve Easterbrook, der er administrerende direktør for McDonalds, ifølge New York Times.

- Vi vil ikke skære i personalet; vi omrokerer, tilføjede han.

Overgang med to systemer

Kunderne vil stadig kunne bestille mad på den gammeldagsmåde, da der i en overgangsperiode vil være mulighed for at vælge begge systemer. 

På et tidspunkt vil det nye system dog helt overtage. Det betyder også, at maden vil tage lidt længere tid at lave. Tanken er, at folk er villige til at vente på deres mad i lidt længere tid, hvis de sidder ned.

Systemet er testet på 500 moderniserede restauranter og bliver kaldt “just-for-you experience”. Konceptet er også testet i Canada, Storbritannien og Australien. 

I Danmark kaldes konceptet for "Din McDonald's". Det er endnu kun udrullet i få restauranter, og der har indtil videre ikke været tale om, at maskinerne skulle kombineres med tjenere. 

LÆS OGSÅ: McDonald's slår dørene op til nyt koncept

Læs hele artiklen på New York Times


Flere detailnyheder Gå til forsiden

Kommentér denne artikel. (Du kan blive den første)



Daglig nyhedsmail:



Del artiklen:



Kommentarer

Skriv kommentar med profil

> Log ind her, eller opret profil her


Skriv kommentar uden profil

> Vi benytter Google antispam løsning for din sikkerhed

Navn
E-mail (Vises ikke)
Husk den gode tone :-)






Seneste jobs



detailfolk.dk | A.P Møllers Allé 9A | DK-2791 Dragør | Tlf.: 32 94 20 27 | CVR: 34735832




Tilmeld nyhedsbrev

Få detailnyheder direkte i din indbakke

Tilmeld dig den gratis daglige nyhedsmail og hold dig opdateret om branchen

Fornavn
 
Efternavn
 
 
 
TILMELD